تهیه و تنظیم: علیرضا مظاهری/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش بیش از یک‌ میلیون و ‌۷۰۰ هزار جلد کتاب در سامانه مجازی در دوره بر پایی نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد. به گزارش ستاره هنر؛ محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع […]

تهیه و تنظیم: علیرضا مظاهری/

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش بیش از یک‌ میلیون و ‌۷۰۰ هزار جلد کتاب در سامانه مجازی در دوره بر پایی نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد.

به گزارش ستاره هنر؛ محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب در بخش حضوری و از طریق سامانه مجازی فروخته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مجموع فروش سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان بود که در تمامی بخش ها ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد، عنوان کرد: برخی روزها بیش از یک میلیون نفر و در مجموع هفت میلیون نفر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند.

وی از رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و سایر مسئولان و مردم برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران قدردانی کرد.

رد شایعه ممنوع الکار شدن برخی خوانندگان

از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادعای ممنوع الکار شدن برخی از هنرمندان حوزه موسیقی که در فضای مجازی نشر یافته، سوال شد که در پاسخ گفت: این را بایستی شبکه رسانه ای ما بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی گرفته نشده رسانه ای می شود؛ اینها مقررات خاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و ترتیبات روشنی برای بررسی وجود دارد و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در چنین موضوعاتی مخفی کاری نداریم از فضاسازی رسانه‌ای در این خصوص بدون آنکه تصمیمی گرفته شده باشد، انتقاد کرد و افزود: اگر برای کسی مشکلی پیش بیاید، با اجرایش موافقت نمی کنند و من دیروز از همه بخش ها خواستم که به شایعه سازی رسانه ای پایان دهند و اجازه ندهند که افرادی با انگیزه های مختلف، ایجاد التهاب کنند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مثل هر صنفی ممکن است افرادی تخلف کرده باشند که به آن رسیدگی می شود و جمع بندی آن به فرد اعلام می شود.

وی تاکید کرد: اینها جز شایعه سازی رسانه ای چیزی نیست و من از اساس این نوع خبرسازی ها را رد می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هنرمند و فرهنگ دوستان موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی پیگیری کنند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد که البته بسیاری از خوانندگان نیز اعلام کردند که چنین چیزی نیست.