منبع:ایسنا/ نصرالله مدقالچی ـ دوبلور پیشکسوت کشورمان ـ با بیان اینکه دیگر مثل سابق در دوبله کار نمی کند و هر رولی را نمی گوید، تاکید کرد: دوبله این روزها اوضاع خوبی ندارد و هرکسی از راه می رسد به دوبله می آید. ستاره هنر؛ این صدای ماندگار دوبله در گفت و گویی با ایسنا […]

منبع:ایسنا/

نصرالله مدقالچی ـ دوبلور پیشکسوت کشورمان ـ با بیان اینکه دیگر مثل سابق در دوبله کار نمی کند و هر رولی را نمی گوید، تاکید کرد: دوبله این روزها اوضاع خوبی ندارد و هرکسی از راه می رسد به دوبله می آید.

ستاره هنر؛ این صدای ماندگار دوبله در گفت و گویی با ایسنا از حال این روزهای خودش و وضعیت دوبله گفت.

مدقالچی که آبان ۱۴۰۱ جراحی قلب انجام داده بود و مدتی است که به عرصه دوبله بازگشته است، حال این روزهایش را خوب توصیف می‌کند و می‌گوید: خداراشکر نسبت به گذشته خیلی بهتر هستم و چند ماهی است که مشغول کار شده ام؛ البته مدتی استراحت کردم و بعد از خوب شدنم کار و استراحت را با هم داشتم. وقتی کاری پیش می آمد می رفتم انجام می دادم و دوباره به منزل باز می‌گشتم و استراحت می کردم. خداراشکر قلبم دیگر مشکلی ندارد اما کمی مشکل کانال کمر دارم و باید به پزشک متخصص مراجعه کنم و خودم را درمان کنم. این روزها فقط درد کمرم اذیتم می کند و مشکل دیگری ندارم.

او اوضاع دوبله را مساعد نمی داند و اظهار می کند: اوضاع دوبله چندان تعریفی ندارد. من هفته گذشته «ارباب حلقه ها» را صحبت کردم. راستش دیگر مثل قبل کار دوبله نمی کنم چون دوبله حال و هوای خوبی ندارد و به نظرم تقریباً دیگر تمام شده است.

این دوبلور شناخته شده سپس به از دست دادن صداهای ماندگار و طلایی دوبله اشاره می‌کند و می‌گوید: متاسفانه خیلی از صداهای خوبمان را از دست دادیم و این قطعاً به دوبله ضربه می‌زند؛ چون هر کدام از صداها مهره های موثر دوبله بودند. بزرگانی مثل آقای جلیلوند، منوچهر اسماعیلی، جلال مقامی، خانم هاشم پور و خیلی‌های دیگر که مهره‌های تاثیرگذار دوبله بودند و آثار جاودانه ای خلق کردند اما دیگر نیستند.

او تصریح می کند: الان وضعیت دوبله به گونه‌ای شده که هر کسی از راه می رسد، می آید و کار می کند. کارهایی که می خواهند فقط زود تمام شود. من به شخصه دیگر مداوم در دوبله کار نمی کنم مگر اینکه رول های فارسی باشد. وقتم را صرف هر رولی نمی کنم؛ مگر اینکه رول خاصی باشد.

نصرالله مدقالچی صحبت هایش را اینگونه به پایان می رساند: برای همه دوستان و همکاران عزیزم سلامتی می خواهم. ان شاءالله همه در کنار خانواده هایشان ایام به کامشان باشد، همینطور برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم که جویای احوال بنده هستید. برای ملت عزیزم هم آرزوی سعادت، دلخوشی و موفقیت دارم.

مدقالچی از قدیمی ترین گویندگان کشورمان در حوزه دوبله متولد ۷ مهر ماه ۱۳۲۳ تبریز است. از جمله آثار شاخص او می توان به گویندگی به جای مایکل آنکارا در نقش ابوسفیان در فیلم «محمد رسول الله» و دکلمه به یاد ماندنی کارتون «آن شرلی» اشاره کرد.

«عیسی مسیح»، «بینوایان»، «روزی روزگاری در غرب»، «پدرخوانده»، «هیچکاک»، «گربه های اشرافی»، «نابخشوده» و … از دیگر آثار مطرح نصرالله مدقالچی در عرصه گویندگی است.