سیدهادی موسوی با حکم رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، به عنوان معاون اسناد ملّی این سازمان منصوب شد. به گزارش ستاره هنر به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در حکمی، سید هادی موسوی را به عنوان معاون اسناد ملّی […]

سیدهادی موسوی با حکم رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، به عنوان معاون اسناد ملّی این سازمان منصوب شد.

به گزارش ستاره هنر به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در حکمی، سید هادی موسوی را به عنوان معاون اسناد ملّی این سازمان منصوب کرد.

ساماندهی اسناد موجود، جمع‌آوری اسناد کلیه دستگاه‌ها و نهادهای کشور طبق ضوابط قانونی، تسهیل در خدمت‌رسانی آرشیوی به پژوهشگران، اصحاب فرهنگ و دانشگاهیان، برنامه‌ریزی برای ارتقاء مستمر و بازنگری در کمیت و کیفیت تنظیم و توصیف اسناد سازمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تلاش در جهت فرهنگ‌سازی عمومی برای جمع‌آوری و نگهداری اسناد تاریخی، کوشش و برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات حفاظت و مرمت اسناد کشور و اهتمام ویژه در معرفی گنجینه اسناد ملّی به جامعه به عنوان هویت تاریخی کشور از جمله محورهای ماموریت‌های معاون اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی برشمرده شده است.

در متن حکم معاون اسناد ملی آمده است: «نظر به تعهد، توانمندی و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون اسناد ملّی» منصوب می‌شوید.
معاونت اسناد ملی حوزه‌ای مهم و بین بخشی در مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران با مسئولیت‌های مصرح قانونی در قبال دستگاه‌های اجرایی و حافظه اداری کشور است که مسؤلیت حفظ و معرفی گنجینه اسناد ملی را نیز بر عهده دارد. لذا انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و توسل به امام عصر(عج) و استفاده از توان کارشناسی همکاران محترم، تمام توان و قابلیت‌های خویش را به کار گرفته و محورهای ذیل را در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مطمح نظر قرار دهید؛

  • ساماندهی اسناد موجود
  •  جمع‌آوری اسناد کلیه دستگاه‌ها و نهادهای کشور طبق ضوابط قانونی
  • تسهیل در خدمت رسانی آرشیوی به پژوهشگران، اصحاب فرهنگ و دانشگاهیان
  • برنامه‌ریزی برای ارتقاء مستمر و بازنگری در کمیت و کیفیت تنظیم و توصیف اسناد سازمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین
  •  تلاش در جهت فرهنگ‌سازی عمومی برای جمع‌آوری و نگهداری اسناد تاریخی
  • کوشش و برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات حفاظت و مرمت اسناد کشور
  •  اهتمام ویژه در معرفی گنجینه اسناد ملی به جامعه به عنوان هویت تاریخی کشور
  • توجه به نیازهای سرمایه انسانی در کنار اصلاح و بهبود فرآیندها

دوام توفیقات حضرتعالی را از درگاه حضرت احدیت خواستارم.»