از مشاعره های آیینی تا مسابقه مداحی ویژه نوجوانان رادیو در ایام ماه محرم با حضور مخاطبان و علاقه مندان تعزیه خوان، نوحه خوانی و مرثیه سرایی و… مسابقات مختلفی را برگزار می کند. به گزارش ستاره هنر؛ مسابقات ماه محرم رادیو با حضور شرکت کنندگان سنین مختلف، تقدیم مخاطبان می شود. برپایی شاعرانه ای […]

از مشاعره های آیینی تا مسابقه مداحی ویژه نوجوانان

رادیو در ایام ماه محرم با حضور مخاطبان و علاقه مندان تعزیه خوان، نوحه خوانی و مرثیه سرایی و… مسابقات مختلفی را برگزار می کند.

به گزارش ستاره هنر؛ مسابقات ماه محرم رادیو با حضور شرکت کنندگان سنین مختلف، تقدیم مخاطبان می شود.

برپایی شاعرانه ای محرمی در رادیو فرهنگ

ویژه برنامه« حریر سخن» که شاعرانه ای محرمی است به همت گروه ادب و هنر شبکه رادیویی فرهنگ با اجرای استاد دکتر اسماعیل آذر با حضور شرکت کنندگان سنین مختلفی از کودکان ۵ و ۶ ساله تا بزرگسالان ۶۰ و ۷۰ ساله برگزار می‌شود.این برنامه شامل قسمت‌های متنوعی از مسابقه مشاعره شعرخوانی شرکت کنندگان و گفتگوی کوتاه کارشناسی دکتر صادقی درباره اشعار حافظ است .

نخستین قسمت از دور جدید برنامه حریر سخن روز پنجشنبه پنجم مرداد ماه مصادف با روز تاسوعای حسینی ساعت ۱۴:۳۰ روی آنتن می رود که اختصاص به مشاعره عاشورایی دارد.

مشاعره آیینی و مسابقه مداحی در رادیو صبا

«نونوا» در قالب یك مسابقه مداحی ویژه نوجوانان در ایام محرم تقدیم شنوندگان می‌شود. در این محفل حضور اساتید و كارشناسان تنها برای تشویق و بیان نکاتی برای موفقیت در این مسیر است ، رقابتی در كار نیست .

«یك ماه و چهل روز» در قالب مشاعره، فرصتی برای آشنایی مخاطبان با اشعار آیینی و عاشورایی است. این مسابقه با این هدف طراحی شده تا ضمن آشنایی مخاطبان با اشعار آیینی و عاشورایی به مناسبت ایام محرم و صفر، برای نوجوانانی كه در زمینه شعر و شاعری استعداد و علاقه ای دارند، فرصتی فراهم شود تا در این برنامه استعداد خود را محك بزنند.

مسابقه “یك ماه و چهل روز” با اجرای فوژان احمدی و كارشناسی داوود حیدری در از اول محرم هر روز ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو صبا پخش می شود.

تعزیه خوانی و مشاعره عاشورایی در رادیو ایران

فصل سیزدهم مسابقه «یك دو صدا» با یادمان تعزیه خوان فقید زنده یاد علاءالدین قاسمی در چهار بخش (تعزیه خوانی، شعر خوانی، نغمات آیینی عاشورایی و شعر عاشورایی سرایش شعر) تقدیم مخاطبان می‌شود.

داوران فصل سیزدهم مسابقه «یك دو صدا» محمد گلریز (خواننده و کارشناس نغمات آیینی)، سید حسین متولیان (شاعر، پژوهشگر و کارشناس شعر آیینی)، فاطمه آل عباس (گوینده و مجری رادیو) و ساجد قدوسیان (گارگردان، نمایشنامه نویس و برنامه ساز رادیو) تشکیل می‌دهند.مسابقه «یك دو صدا» را از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ از رادیو ایران بشنوید.

برنامه مشاعره «دیباج» با تمركز بر اشعار ویژه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) از رادیو ایران پخش می‌شود. مسابقه مشاعره «دیباج» با محوریت عاشورا و امام حسین(ع) برگزار می شود و در هر برنامه سه شرکت کننده سه چالش مشاعره خواهند داشت. چالش اول مشاعره سنتی سرعتی، چالش دوم مشاعره مشروط و چالش سوم مشاعره موضوعی که توسط هادی رمضانخانی داور برنامه داوری می شود.

«دیباج» با اجرای فاطمه میناخانی در این ایام ساعت ۱۷:۱۰ از رادیو ایران پخش می شود.