مجموعه‌ داستان «ساعت به هنگام آدمی» نوشته نوذر اسمعیلی منتشر شد. به گزارش ستاره هنر، این مجموعه در ۸۸ صفحه با تیراژ ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان در نشر شورآفرین منتشر شده است. در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: مجموعه‌داستان «ساعت به هنگام آدمی» دهمین اثر داستانی نوذر اسمعیلی نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس […]

مجموعه‌ داستان «ساعت به هنگام آدمی» نوشته نوذر اسمعیلی منتشر شد.

به گزارش ستاره هنر، این مجموعه در ۸۸ صفحه با تیراژ ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان در نشر شورآفرین منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: مجموعه‌داستان «ساعت به هنگام آدمی» دهمین اثر داستانی نوذر اسمعیلی نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و نقاش پرسابقه است.

مجموعه‌داستان «ساعت به هنگام آدمی» شامل نُه داستان کوتاه به نام‌های آبگینه، مینای رنگ‌به‌رنگ، مینای زرد، مینای قرمز، مینای آبی، مینای بنفش، مینای سبز، مینای سفید و مینای نیلی است. فضای داستان‌های مجموعه امیدوارانه است و هر داستان، بیانگر حالات روحی و فکری و احساسی شخصیت‌های داستان است که دربرگیرنده عشق و آزادی، مرگ و تاثیرات کودکی و بزرگسالی است. راوی‌ داستان‌ها از جنسِ شخصیت‌های داستان یا همراه با آنان هستند و در بیشترِ داستان‌ها یک فضای معنوی می‌سازد تا بتواند با مخاطب فرضی‌اش ارتباط دوسویه بهتری ایجاد کند، به عنوان مثال، پرسوناژ اصلی یکی از داستان‌ها «درد» است.

در بخشی از داستان «مینای بنفش» می‌خوانیم:

وقتی برادر جوانش فوت کرد و مادرش ضجه می‌زد، دید که از در و دیوار، علاوه بر غم، بی‌اختیاری هم می‌بارد، و وقتی خودش هم داشت از حال می‌رفت مهر را در عمقِ همه‌چیز احساس کرد، و ترس را. از آن موقع، گاهی می‌ترسد مبادا وجودش متلاشی شود، منهدم شود، ولی البته نمی‌شود و می‌بیند درها کمکش می‌کنند تا عبور کند. و البته لیوان‌های چای!

نشر شورآفرین پیش از این، مجموعه‌داستان‌های «مثل آواز دیدگان»، «پرستو بدون پاسپارتو»، «عاشقانه‌های خونه مادربزرگه»، «عشق در زمانه کرونا و در همیشه» را از این نویسنده منتشر کرده بود.

  • نویسنده : شیدامهدوی