رومن پولانسکی فیلمساز برنده اسکار در سال ۲۰۲۵ به اتهام تجاوز به یک نوجوان در سال ۱۹۷۳ با محاکمه مدنی در لس آنجلس روبرو خواهد شد. به گزارش ستاره هنر–  ایسنا، «گلوریا آلرد» که پیش از این وکالت قربانیان «جفری اپستین» و «بیل کازبی» را بر عهده داشته است، در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرد […]

رومن پولانسکی فیلمساز برنده اسکار در سال ۲۰۲۵ به اتهام تجاوز به یک نوجوان در سال ۱۹۷۳ با محاکمه مدنی در لس آنجلس روبرو خواهد شد.

به گزارش ستاره هنر–  ایسنا، «گلوریا آلرد» که پیش از این وکالت قربانیان «جفری اپستین» و «بیل کازبی» را بر عهده داشته است، در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرد که یک قاضی دادگاه پولانسکی را برای ماه اگوست ۲۰۲۵ تعیین کرده است.

پولانسکی، ۹۰ ساله، پس از اعتراف به تجاوز جنسی به «سامانتا گیمر» ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷، ده‌ها سال است که از ایالات متحده فرار کرده است. کارگردان فیلم «پیانیست» و «بچه رزماری» با اتهامات متعددی روبرو شده است. محاکمه لس آنجلس در حالی برگزار می شود که پولانسکی در فرانسه به اتهام بدنام کردن یک بازیگر بریتانیایی که ادعا می کرد از او سوء استفاده کرده است، نیز محاکمه می‌شود.

این کارگردان لهاستانی که۸ تابعیت کشور فرانسه را دریافت کرده در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد او را نپذیرفت و پولانسکی را آزاد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد که او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوی گذرانده است. چندی پیش نیز چند اتهام جنسی جدید علیه پولانسکی مطرح شد.

آکادمی اسکار نیز چند سال پیش رومن پولانسکی را از عضویت در این نهاد سینمایی اخراج کرده و اعلام کرد که این تصمیم در راستای ترویج استانداردهای اخلاقی که اعضاء را ملزم به رعایت ارزش‌های آکادمی و احترام به کرامت انسانی می‌کند، اتخاذ شده است.