مجموعه شعر تازه محمدرضا تقی‌دخت با عنوان «آهید» راهی بازار کتاب شد. به گزارش ستاره هنر، این مجموعه در ۱۴۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان در انتشارات سوره مهر روانه بازار شده است. در معرفی «آهید» عنوان شده است: “این مجموعه شامل ۴۱ غزل با عنوان کلی «از هروله در […]

مجموعه شعر تازه محمدرضا تقی‌دخت با عنوان «آهید» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ستاره هنر، این مجموعه در ۱۴۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان در انتشارات سوره مهر روانه بازار شده است.

در معرفی «آهید» عنوان شده است: “این مجموعه شامل ۴۱ غزل با عنوان کلی «از هروله در راه»، چهار مثنوی با عنوان کلی«از سفر تا خویش» و ۱۱ شعر نو نیمایی با عنوان کلی «از جامه‌ خیامی» است که شعرهای پنج سال اخیر شاعر هستند.

نکته جالب توجه در این اثر، سبک ویژه مثنوی‌های شاعر است که در دوره معاصر، جز علی معلم دامغانی، کمتر کسی به سراغ آن رفته و تجربه موفق شاعر در این اثر، از لحاظ آهنگ، ساختار، وزن و محتوا به آثار معلم دامغانی بسیار نزدیک است؛ اتفاقی که می‌تواند مورد توجه منتقدان ادبی قرار گیرد.”

از محمدرضا تقی‌دخت، پیش‌تر در حوزه شعر، کتاب «نورهان» منتشر شده که موفق به دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و نیز کسب رتبه نخست پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر شده است.