حسین خانی بیدگلی، حافظ و قاری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مقام دوم بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو در رشته «حفظ کل قرآن کریم» را از آن خود کرد. به گزارش ستاره هنر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره بیست و یکم مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته «حفظ […]

حسین خانی بیدگلی، حافظ و قاری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مقام دوم بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو در رشته «حفظ کل قرآن کریم» را از آن خود کرد.

به گزارش ستاره هنر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره بیست و یکم مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته «حفظ کل قرآن کریم» با حضور حافظان برجسته ۳۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، مالزی، اندونزی، مراکش، اردن، مصر، هند، تاجیکستان، قزاقستان و … و همچنین، داورانی از کشورهای مختلف در پایتخت روسیه برگزار شد که حسین خانی بیدگلی، پس از نماینده روسیه به مقام دوم رسید و نماینده کشور هند رتبه سوم را بدست آورد.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این رخداد قرآنی با شعار محوری «قرآن کتاب آسمانی» جمعه ۱۹ آبان‌ماه در قالب نمایش‌هایی با عنوان «رویاهایت را دنبال کن» پیرامون حضور قرآن و حکمت قرآنی در زندگی انسان و سرنوشت بزرگ‌ترین متفکران، دانشمندان و شاعران مسلمان مانند ابن سینا، رودکی، فردوسی، خیام و حسین فیض‌خانوف اجرا شد.

کارگردانی این اثر را بالشوی تاتر؛ ولادیسلاو کولپاکوف و نویسندگی آن را سناریو رنات ایبیانوف؛ رئیس بخش فرهنگی اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه بر عهده داشتند.

همچنین، جوایز برگزیدگان و دیپلم افتخار شرکت در این رویداد قرآنی توسط مفتی شیخ راویل عین‌الدین؛ رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه اهدا شد.

این مراسم با حضور دوستداران کلام وحی، مقامات برجسته مذهبی، فرهنگی و سیاسی از جمله «کاظم جلالی»، سفیر و «مسعود احمدوند» رایزن فرهنگی کشورمان در تالار هتل کاسموس مسکو برگزار شد.