جشنواره فیلم تورنتو پس از ۲۸ سال حامی اصلی‌اش کمپانی بل کانادا را از دست داد. به گزارش ستاره هنر به نقل از ورایتی، کمپانی بل کانادا به حمایت مالی طولانی مدت خود از جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (TIFF) پایان می‌دهد. این کمپانی مخابراتی که از سال ۱۹۹۵ حامی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو […]

جشنواره فیلم تورنتو پس از ۲۸ سال حامی اصلی‌اش کمپانی بل کانادا را از دست داد.

به گزارش ستاره هنر به نقل از ورایتی، کمپانی بل کانادا به حمایت مالی طولانی مدت خود از جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (TIFF) پایان می‌دهد.

این کمپانی مخابراتی که از سال ۱۹۹۵ حامی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو بوده، پس از برگزاری چهل و هشتمین دوره جشنواره، همکاری خود با TIFF را قطع می‌کند.

این شرکت در بیانیه‌ای که روز شنبه در ورایتی منتشر شد اعلام کرده است: بل در ۲۸ سال گذشته شراکت فوق‌العاده‌ای با TIFF داشته و ما به این همکاری که برای کمک به بدل شدن جشنواره به یک جایگاه جهانی پیشرو برای فیلم و همچنین حمایت از محتوا و استعدادهای کانادایی در صحنه جهانی بوده، افتخار می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: اوایل امسال به این نتیجه رسیدیم که پایان سال ۲۰۲۳ زمان مناسبی برای قطع این همکاری‌ است تا به جای آن در فرصت‌های تجاری خودمان سرمایه‌گذاری کنیم. مطمئن هستیم جشنواره تورنتو به توسعه و ارایه محتوای پیشرو در جهان برای اطلاع‌رسانی، آموزش و سرگرمی ادامه می‌دهد.

یک ماه پیش جشنواره تورنتو فهرست ۶۰ فیلم امسال را که از ۷۰ کشور انتخاب شده‌ بودند، منتشر کرد. «نگه‌دارندگان» ساخته الکساندر پین، «هیتمن» ریچارد لینکلیتر، «هیولا» کورئیدا هیروکازو و «آناتومی یک سقوط» از ژوستین تریه که برنده نخل طلای کن شد و فیلم‌های نتفلیکس مانند «راستین» ساخته جورج سی وولف، «سوداگران درد» دیوید یتس و «نیاد» ساخته الیزابت چای واسارهلی و جیمی چین از جمله این فیلم‌ها هستند.

اولین نمایش جهانی مستندی درباره سیلوستر استالونه به نام «اسلای» به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۳ در ۱۶ سپتامبر انتخاب شده است.

چهل و هشتمین دوره جشنواره تورنتو از ۷ تا ۱۷ سپتامبر (۱۶ تا ۲۶ شهریور) برگزار می‌شود.