فیلم سینمایی «اوپنهایمر»‌ با عبور از مرز فروش ۹۰۰ میلیون دلار، به پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه جهان تبدیل شد. به گزارش ستاره هنر و به نقل از گاردین،‌ فیلم «اوپنهایمر»‌ ساخته «کریستوفر نولان»‌ که زندگی «جی رابرت اوپنهایمر» را روایت می‌کند از زمان اکران در نوزدهم جولای تاکنون از مرز ۹۱۲ میلیون دلار فروش گذشت و […]

فیلم سینمایی «اوپنهایمر»‌ با عبور از مرز فروش ۹۰۰ میلیون دلار، به پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه جهان تبدیل شد.

به گزارش ستاره هنر و به نقل از گاردین،‌ فیلم «اوپنهایمر»‌ ساخته «کریستوفر نولان»‌ که زندگی «جی رابرت اوپنهایمر» را روایت می‌کند از زمان اکران در نوزدهم جولای تاکنون از مرز ۹۱۲ میلیون دلار فروش گذشت و با پیشی گرفتن از «بوهمین راپسودی» به پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه در جهان تبدیل شد.

«بوهمین راپسودی» که درباره زندگی «فردی مرکوری»‌ و گروه موسیقی «کوئین»‌ ساخته شده بود، پس از اکران در اکتبر سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۱۰ میلیون دلار فروخته بود.

البته فروش «اوپنتهایمر»‌ به لطف اکران همزمان با «باربی» که تاکنون ۱.۴ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است، افزایش پیدا کرد و شکل‌گیری هشتگ «باربنهایمر» علاقه‌مندان سینما را به تماشای هر دو فیلم تشویق کرده است.

«بوهمین راپسودی»‌ نیز از درخشش در فصل جوایز و کسب چهار اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد با بازی «رامی مالک»،‌ دو بفتا و دو گلدن گلوب در گیشه‌های سینما بهره برد. «رامی مالک» همچنین در نقش کوتاهی در «اوپنهایمر» دیده شده است.

پیش از «بوهمین راپسودی»‌ نیز عنوان پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه به «تک‌تیرانداز آمریکایی» تعلق داشت که با اکران در سال ۲۰۱۴ ۵۴۷ میلیون دلار فروخت.

از دیگر فیلم‌های موفق شاخه زندگی‌نامه به «سخنرانی پادشاه» با ۴۸۴ میلیون دلار، «بزرگ‌ترین شومن» با فروش ۴۳۵ میلیون دلار و «گرگ وال استریت» با فروش ۴۰۶ میلیون دلار می‌توان اشاره کرد.