مریم بحرالعلومی، کارگردان سینما گفت: جای جشنواره‌ای با مضمون زن و خانواده در سال‌های اخیر سینمای ایران خالی بود و چه بسا نبود چنین رویدادهایی منجر به توجه کم در پرداختن به موضوع زن و خانواده در سینما و مستند شده است. به گزارش ستاره هنر؛ مریم بحرالعلومی که با فیلم سینمایی شهربانو در نخستین […]

مریم بحرالعلومی، کارگردان سینما گفت: جای جشنواره‌ای با مضمون زن و خانواده در سال‌های اخیر سینمای ایران خالی بود و چه بسا نبود چنین رویدادهایی منجر به توجه کم در پرداختن به موضوع زن و خانواده در سینما و مستند شده است.

به گزارش ستاره هنر؛ مریم بحرالعلومی که با فیلم سینمایی شهربانو در نخستین جشنواره فیلم حوا حضور دارد، در این باره که چقدر به نقش زنان در سینمای ایران توجه شده است؟ گفت: اگر چنین جشنواره‌هایی راه بیافتد و شورای سیاستگذاری جشنواره‌ها از این موضوع استقبال کند قطعا فیلمسازان و سینماگران به این سو اقبال پیدا خواهند کرد و نتیجه این می‌شود که بازنمایی مطلوبی از زنان در سینمای ایران داریم.

وی افزود: در صورت چنین موفقیتی زنان خودشان را پیدا می‌کنند و جایگاه خود را در روایت‌های زنانه می‌بینند و این تاثیر مهمی در توجه و حس بالندگی و حس خوبی که به جنسیت خود دارند، خواهد داشت.

بحرالعلومی درباره توجه به حضور زنان در سینمای ایران و این که جشنواره حوا چگونه خواهد توانست مسیر تحقق این حضور را هموار کند گفت: حوا در تلاش است که در وهله نخست به موضوع زن و خانواده فارغ از جنسیت فیلمساز اهمیت داده و به آن توجه کند و در وهله بعدی جنسیت فیلمساز و این که زنان برای زنان کار کنند همانگونه که به فرموده مقام معظم رهبری، زنان برای حل مسائل زنان خود به میدان بیایند، تاثیری که دارد این است که روایت و برش زنانه خیلی کمک می‌کند که نگاه به موضوع زن خیلی عمیق‌تر و باورپذیرتر باشد.

وی افزود: قطعا اگر زنان به موضوع‌های زنانه و در سینما به روایت‌های زنانه بپردازند، به جهت این که قرابت خوبی از حیث جنسیت دارند، خواهند توانست به این موضوع عمیق‌تر و مطلوب‌تر بپردازند.

کارگردان شهربانو افزود: زنان مشخصا به مسائل این حوزه آشنا هستند و جزئی‌نگری آنها باعث می‌شود که نگاهشان در ساخت فیلم جزئی‌تر باشد و این مطلوب است.

وی گفت: آنچه هدف حوا است به‌کارگیری تمامی فیلمسازها برای پرداختن به موضوع زن و خانواده است؛ موضوعی که در سال‌های اخیر خیلی نسبت به آن غفلت شده است اما حمایت از زنان فیلمساز در سیاست‌های ثانویه وجود دارد.