مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ساختمان تاریخی سپهدار به نگارخانه تبدیل شد و برای برپایی نمایشگاه‌های هنری در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت. به گزارش ستاره هنر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ، حسین براتی ضمن اعلام این خبر افزود: با […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ساختمان تاریخی سپهدار به نگارخانه تبدیل شد و برای برپایی نمایشگاه‌های هنری در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت.

به گزارش ستاره هنر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ، حسین براتی ضمن اعلام این خبر افزود: با دستور استاندار قزوین، ساختمان تاریخی سپهدار قزوین به عنوان یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجار به عنوان مکانی برای نمایش آثار هنرمندان استان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین قرار گرفت.

او با بیان اینکه مدت واگذاری این بنای تاریخی ۱۰ سال خواهد بود، تصریح کرد: در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین، با اهتمام و مساعدت دکتر اعلایی استاندار فرهنگ‌دوست و حامی هنر قزوین و همچنین همراهی و همیاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تصمیم بر آن شد تا این ساختمان تاریخی تنها با حق استفاده نمایشگاهی در اختیار هنرمندان استان قزوین قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین این اقدام را در راستای حمایت از هنر و هنرمندان دانست و اضافه کرد: دیده شدن آثار هنرمندان در فضایی تاریخی علاوه بر اینکه به تقویت فضای هنری شهر کمک می‌کند، موجب فراهم شدن بستری مناسب و مطلوب برای نمایش آثار هنری در میان شهروندان خواهد شد.

این بنای تاریخی در ۲ طبقه و در ضلع جنوب غربی چهارراه عمران قزوین واقع شده و از زمان قاجاریه، کوشکی (کاخی کوچک) میان باغ‌های ضلع شمالی شهر بوده که با گسترش شهرنشینی و از بین رفتن باغ‌های سنتی همچنان محفوظ مانده است.

عمارت سپهدار با شماره ۲۲۲۷ در اسفند ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.