کریستوفر نولان دو جایزه اسکار را برای کارگردانی و تهیه کنندگی «اوپنهایمر» به خانه برد، اما دستاورد نهایی او برای ساخت این درام زندگی‌نامه بسیار بزرگتر است. به گزارش ستاره هنر–  ایسنا، دستمزد نهایی کریستوفر نولان برای ساخت فیلم زندگی «جی رابرت اوپنهایمر» و نقش او در ساخت بمب اتمی بر اساس اعلام منابع آگاه […]

کریستوفر نولان دو جایزه اسکار را برای کارگردانی و تهیه کنندگی «اوپنهایمر» به خانه برد، اما دستاورد نهایی او برای ساخت این درام زندگی‌نامه بسیار بزرگتر است.

به گزارش ستاره هنر  ایسنا، دستمزد نهایی کریستوفر نولان برای ساخت فیلم زندگی «جی رابرت اوپنهایمر» و نقش او در ساخت بمب اتمی بر اساس اعلام منابع آگاه نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار است که این رقم ترکیبی از حقوق، بخشی از پاداش فروش در گیشه و کسب چندین جایزه اسکار است.

«اوپنهایمر» محصول کمپانی یونیورسال که در مجموع هفت جایزه اسکار از جمله جوایز برای کیلین مورفی و بازیگر نقش مکمل برای رابرت داونی جونیور را کسب کرد، با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم پس از اکران در ۱۹ جولای سال گذشته، ۹۵۸ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد که با در نظر گرفتن درجه سنی «R» و مدت زمان نمایش سه ساعت، فروش فوق العاده‌ای محسوب می‌شود.

همچنین این فیلم پرفروش‌ترین فیلم برنده اسکار بهترین فیلم از سال ۲۰۰۴ است که فیلم «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» این جایزه را کسب کرد. «اوپنهایمر» حالا و پس از درخشش در جوایز اسکار در ۱۰۰۰ سالن سینما اکران خواهد شد تا فروش جهانی خود را به یک میلیارد دلاری برساند که این هم پاداشی جداگانه برای نولان به همراه خواهد داشت.

اکنون همه نگاه‌ها به این است که نولان که نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده «اوپنهایمر» بود، در آینده چه خواهد کرد و فیلم بعدی او چیست. برخی بر این باروند که فیلم بعدی این کارگردان بازسازی فیلم معمایی مهیج «زندانی» بر اساس مجموعه تلویزیونی دهه ۱۹۶۰ ساخته شده توسط پاتریک مک گوهان و با بازی پاتریک مک گوهان است.

برادران وارنر و یونیورسال دو استودیویی هستند که احتمالاً در رقابت برای فیلم بعدی نولان هستند اما برای این فیلمساز عدم همکاری دوباره با یونیورسال که کمک زیادی به ساخت و موفقیت «اوپنهایمر» کرد، دشوار خواهد بود. نولان پیش از این چند فیلم موفق از جمله سه گانه «شوالیه تاریکی» را با همکاری برادران وارنر ساخت.