حضور گروه ایتالیا در جشنواره تئاتر فجر در قالب نمایش فیلم خواهد بود. به گزارش ستاره هنر، هرچند در نشست خبری چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر اعلام شد که در این دوره از جشنواره نمایش‌هایی از کشورهای ایتالیا، عراق، یونان و ارمنستان روی صحنه می‌روند اما حضور نمایش ایتالیا در قالب نمایش فیلم است […]

حضور گروه ایتالیا در جشنواره تئاتر فجر در قالب نمایش فیلم خواهد بود.

به گزارش ستاره هنر، هرچند در نشست خبری چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر اعلام شد که در این دوره از جشنواره نمایش‌هایی از کشورهای ایتالیا، عراق، یونان و ارمنستان روی صحنه می‌روند اما حضور نمایش ایتالیا در قالب نمایش فیلم است و قرار نیست گروهی از این کشور اجرایی صحنه‌ای در این دوره از جشنواره داشته باشد.

بر همین اساس، در دهمین روز جشنواره تئاتر فجر، فیلم تئاتر «رایش سوم» به نویسندگی و کارگردانی کاستلوچی به نمایش درمی‌آید و بعد از نمایش فیلم، جلسه پرسش و پاسخ با کارگردان نمایش به صورت ویدیو کال برگزار می‌شود.

کاستلوچی از مهم‌ترین کارگردانان معاصر جهان است که پیش از این در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته است و حضور دوباره او می‌توانست برگ برنده این دوره از جشنواره باشد.

فیلم تئاتر «رایش سوم» ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه دهم بهمن ماه در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر اکران می‌شود و جلسه پرسش و پاسخ با کارگردان کار هم ساعت ۲۰ و سی دقیقه برگزار خواهد شد.

اینکه در جشنواره، فیلم تئاتری از یک اثر شاخص اکران شود، اتفاق چندان پرسابقه‌ای نیست و بهتر بود، برگزارکنندگان جشنواره از همان آغاز این موضوع را شفاف‌سازی می‌کردند.