شهردار مریوان، دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی این شهر شد. این نخستین بار در عرصه هنرهای نمایشی کشور است که یک شهردار، مسئولیت اجرایی جشنواره‌ای تئاتری را برعهده می‌گیرد. به گزارش ستاره هنر از روابط عمومی اداره‌‎کل هنرهای نمایشی، با پیشنهاد دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و موافقت مدیرکل هنرهای نمایشی، […]

شهردار مریوان، دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی این شهر شد. این نخستین بار در عرصه هنرهای نمایشی کشور است که یک شهردار، مسئولیت اجرایی جشنواره‌ای تئاتری را برعهده می‌گیرد.

به گزارش ستاره هنر از روابط عمومی اداره‌‎کل هنرهای نمایشی، با پیشنهاد دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و موافقت مدیرکل هنرهای نمایشی، سامان سعیدی، شهردار مریوان به عنوان دبیر اجرایی این رویداد هنری معرفی شد.

این برای نخستین بار است که در عرصه هنرهای نمایشی ایران، شهردار یک شهر مسئولیت اجرایی برگزاری جشنواره‌ای تئاتری را برعهده می‌گیرد.

در همین ارتباط کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، یکشنبه یکم مرداد، با رحمان هوشیاری (دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان) و سامان سعیدی (شهردار مریوان) دیدار کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در این دیدار گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان الگوی برگزاری بسیاری از جشنواره‌های تئاتری است. طی دوره‌های پیشین هم‌افزایی و همبستگی بین مردم و گروه‌های نمایشی و همچنین دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این رویداد هنری اتفاق خوبی رقم زده است که آوازه جشنواره را به دیگر کشورها هم رسانده است.

نظری با تاکید بر اهمیت حضور مدیران شهری در روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری ادامه داد: حضور شهردار یک شهر و تعامل او با هنرمندان نقش بسیار مهم و بسزایی در هویت‌سازی و بهره‌برداری‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی یک رویداد هنری دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه همکاری هرچه بیشتر بین مدیران استانی از شاخصه‌های اصلی برگزاری جشنواره‌های هنری است، افزود: جشنواره‌های فرهنگی و هنری باید آورده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشند. قطعا مدیران و مسئولان دغدغه‌مند در این مسیر تاثیرگذارند و حضور آن‌ها باعث می‌شود مردم نیز با استقبال بیشتری پذیرای هنرمندان باشند.

نظری در پایان سخنانش بر حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی از برگزاری هرچه بهتر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، حکم دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به سامان سعیدی، شهردار این شهر اهدا شد.

متن این حکم به شرح زیر است: «جناب آقای سامان سعیدی/ شهردار محترم مریوان/ نظر به سوابق ارزشمند جناب‌عالی در عرصه‌های فرهنگی و هنری به ویژه در مدیریت شهری، به موجب این حکم به عنوان «دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان» که از مورخ ۱۱ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و تعامل با اساتید و هنرمندان ارجمند و صاحب تجربه، ادارات، ارگان‌ها و نهادهای مربوطه و بسیج همه امکانات شهری در برگزاری شایسته این رویداد بزرگ که نشان بین‌المللی استان فرهنگی کردستان است، پیروز و سربلند باشید.»

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۱۱ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۲ یه دبیری رحمان هوشیاری در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا