بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون به میزبانی شهر جهانی یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر برگزار می‌شود. به گزارش ستاره هنر از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این دوره از جشنواره قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از ۲۷ […]

بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون به میزبانی شهر جهانی یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش ستاره هنر از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این دوره از جشنواره قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش‌های مختلف کلاسیک و مدرن، آیینی سنتی، قصه‌گویی با زبان اشاره، قصه‌های ۹۰ ثانیه و قصه‌گویی بین‌المللی برگزار می‌شود.

همچنین چهار بخش جدید با عنوان قصه‌های ویژه سردار سلیمانی، لبخند، کودکان غزه و نیروی انتظامی برای اولین بار در جشنواره اجرا خواهد شد.

براساس آمار دبیرخانه جشنواره در این دوره ۱۷هزار قصه‌گو مشارکت داشتند و داوری بخش بین‌المللی بین کشورهای ترکیه، آفریقای جنوبی، آرژانتین، هند، اسکاتلند، کنیا، انگلیس، مالزی، اگاندا، تانزانیا، لسوتو، لبنان و فرانسه انجام خواهد شد.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.