با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، کریستوفر نولان معتقد است کسب و کار سینما در شرایط خوبی قرار دارد. به گزارش ستاره هنر-ایسنا به نقل از ورایتی، این اظهار نظر نولان با توجه به جدیدترین فیلمش «اوپنهایمر» که امسال با فروش ۹۵۴ میلیون دلاری در گیشه، از هر فیلم ابرقهرمانی و چندین فیلم مهم […]

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، کریستوفر نولان معتقد است کسب و کار سینما در شرایط خوبی قرار دارد.

به گزارش ستاره هنر-ایسنا به نقل از ورایتی، این اظهار نظر نولان با توجه به جدیدترین فیلمش «اوپنهایمر» که امسال با فروش ۹۵۴ میلیون دلاری در گیشه، از هر فیلم ابرقهرمانی و چندین فیلم مهم هالیوودی مانند «ایندیانا جونز و روزشمار سرنوشت» پیشی گرفت، چندان تعجب آور نیست.

موضوعی که نولان را نسبت به آینده سینما کاملاً خوش‌بین کرده این است که تماشاگران استقبال چشمگیری از یک درام زندگی‌نامه‌ای سه ساعته با درجه سنی «R» و فوق‌العاده متراکم داشته‌اند، گویی که «اوپنهایمر» یک فیلم پرفروش اکشن است،

او اخیراً به مجله امپایردر این باره گفته است: «به تازگی یک فیلم سه ساعته درباره رابرت اوپنهایمر ساخته‌ام که دارای درجه R و نیمی سیاه و سفید است – و یک میلیارد دلار درآمد داشته است و البته که من فکر می‌کنم فیلم‌های شرایط فوق‌العاده‌ای دارند. نکته دیوانه کننده آن است که این فیلم به معنای واقعی کلمه موفق‌ترین فیلمی است که ساخته‌ام. من ۲۰ سال است که این کار را انجام می‌دهم و در بریتانیا این فیلم پرفروش‌ترین فیلم من است. بنابراین من هم بر اساس تجربه خودم نسبت به وضعیت تجارت فیلم احساس خوبی دارم و همچنین بر اساس دیدن فیلم‌های دیگر و دیدن بازگشت تماشاگران».

نولان افزود: «میل تماشاگران به غافلگیر شدن، دیدن چیزهای جدید، دیدن چیزی که نمی‌دانستند می‌خواهند، همیشه قوی‌ترین نیرو در سینما بوده است».

ساخته جدید نولان که از فضای فیلم‌های علمی تخیلی او فاصله گرفته و شبیه فیلم «دانکرک» یک روایت تاریخی است، به صورت ترکیبی از فرمت‌های «IMAX» و ۶۰ و ۶۵ میلیمتری فیلمبرداری شده و بر اساس اعلام کمپانی یونیورسال نخستین پروژه سینمایی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید «IMAX» استفاده می‌شود.

فیلم‌نامه «اوپنهایمر» بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی در کنار «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» نقش آفرینی می‌کنند.

نولان یکی از تحسین‌شده‌ترین و موفق‌ترین فیلمسازان هالیوود است که ساخت سه گانه «شوالیه تاریکی» و همچنین «آغاز» و «دانکر» را بر عهده داشته است. آخرین فیلم او با عنوان «تِنت» در اوج همه گیری کرونا اکران شد و در تلاش برای برقراری ارتباط با مخاطبان سینمازده در دوران کرونا بود.