فیلم “علی حیاتی” کارگردان خوزستانی برای حضور در بخش مسابقه‌ نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «INCLUCINE» کلمبیا انتخاب شد. این کارگردان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای در شهرستان اهواز و شوشتر ساخته شده و داستان زنی را روایت می‌کند که بخاطر رهایی شوهرش از زندان در تلاش […]

فیلم “علی حیاتی” کارگردان خوزستانی برای حضور در بخش مسابقه‌ نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «INCLUCINE» کلمبیا انتخاب شد.

این کارگردان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای در شهرستان اهواز و شوشتر ساخته شده و داستان زنی را روایت می‌کند که بخاطر رهایی شوهرش از زندان در تلاش است.

در این فیلم کوتاه “لیلا قطب‌الدین”، “فردین ارفع”، “خدیجه بابادی” و “محمد غدیرزاده” ایفای نقش کرده‌اند و “علی حیاتی” به عنوان نویسنده، تدوین‌گر و کارگردان، “رضا تیموری” تصویربردار، “علیرضا شیرالی” صدابردار، “آرش قاسمی” صداگذار، “احمد حیاتی” دستیار کارگردان، “میثم رستگاری” عکاس و “ایوب مروانی‌پور” به عنوان مدیر تولید از دیگر عوامل این فیلم به شمار می‌روند.

این جشنواره رویدادی فرهنگی و سینمایی پیشگام در کلمبیا به شمار می‌رود که بر آموزش، دگرگونی، الهام‌بخشیدن و بر انعکاس صدای زنان در سینما تمرکز دارد. این جشنواره در ۲ بخش فیلم‌سازان آماتور و سینماگران حرفه‌ای، برای خلاقیّت صداهای تازه در سینمای آماتور ارزش قائل است و هم‌چنین مهارت و تجربه فیلم‌سازان حرفه‌ای را تجلیل می‌کند.

این جشنواره‌ بین‌المللی از یکم تا سوم دسامبر ۲۰۲۳ میلادی مطابق با دهم تا دوازدهم آذرماه ۱۴۰۲ هجری‌خورشیدی در منطقه “بولیوار” کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

فیلم “او” پیش از این در جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Flowers Against Bullets» اتریش، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «TopShot» لهستان، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Lift-Off Sessions» انگلستان، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Kalakari» هندوستان، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «South Italy» ایتالیا، جشنواره‌ بین‌المللی دانشجویی فیلم «SWIFF» آمریکا و جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه «Bilbao» اسپانیا حضور داشته و به نمایش درآمده است. جشنواره‌ی «Bilbao» از جمله جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است که فیلم‌های برتر آن به بخش مسابقه‌ فیلم کوتاه اسکار معرفی می‌شوند.

علی حیاتی تاکنون هفت فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته است که فیلم‌های او در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی موفق به کسب مقام شده‌اند.

  • منبع خبر : ایرنا