رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: فیلم کوتاه «میزبان» با موضوع اربعین در حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان تولید شده است. ستاره هنر– سعید عبدلی‌زاده روز شنبه افزود: این فیلم کوتاه به کارگردانی مصطفی رنجبر، داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که با برپایی موکب اربعین، تلاش دارد از زائران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی کند. به گفته […]

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: فیلم کوتاه «میزبان» با موضوع اربعین در حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان تولید شده است.

ستاره هنر– سعید عبدلی‌زاده روز شنبه افزود: این فیلم کوتاه به کارگردانی مصطفی رنجبر، داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که با برپایی موکب اربعین، تلاش دارد از زائران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی کند.

به گفته وی؛ فیلم میزبان براساس طرحی از مصطفی رنجبر با بازی محمدمهدی خاوند، محمد تندرو، اکبر سالاری و محمد حسن فرزانه با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره تولید شده است.

رییس حوزه هنری هرمزگان یادآورشد: «حسینیه شهدای شلمچه»؛ مستند روضه خانگی، روایت بیت شهید محمد قاسمی قلعه قاضی از شهدای دوران دفاع مقدس هرمزگان و «برای بیرق» هر ۲ به کارگردانی محمود شهبازی و همچنین «گلزار» به کارگردانی غفور و انیمیشن «هرمزگان نگهبان بیدار ایران» به کارگردانی محمد علی غلامی بخشی از تولیدات حوزه هنری استان هرمزگان بوده که از سال گذشته تاکنون تولید و پخش شده است.

با پیگیری ستاد عتبات عالیات، در اربعین امسال تعداد یکهزار خادم در قالب ۴۵ موکب مردمی از هرمزگان در مسیرهای پیاده‌روی از زائران حسینی به عراق خدمات رسانی کردند که از این تعداد ۱۵ موکب در مسیرهای داخلی اعزام زائران همچون بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، بوشهر، شلمچه و مهران مستقربوده و ۳۰ موکب نیز در داخل کشور عراق و در مسیرهای پیاده‌روی شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین برای خدمات رسانی به زائران برپا شد.

همچنین در روز اربعین نیز ۱۸۵ موکب برای پذیرایی و خدمات رسانی به مردم شرکت کننده در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان برپا شد.