منتقدان فیلم نیویورک بهترین فیلم‌ها و بازی‌های سال ۲۰۲۳ را معرفی ‌کردند. به گزارش ستاره هنر به نقل از ورایتی، حلقه منتقدان فیلم نیویورک فیلم حماسی وسترن «قاتلان ماه کامل» را به عنوان بهترین فیلم و لیلی گلادستون بازیگر آن را به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب کردند تا نشان دهند شانس اسکار برای فیلم […]

منتقدان فیلم نیویورک بهترین فیلم‌ها و بازی‌های سال ۲۰۲۳ را معرفی ‌کردند.

به گزارش ستاره هنر به نقل از ورایتی، حلقه منتقدان فیلم نیویورک فیلم حماسی وسترن «قاتلان ماه کامل» را به عنوان بهترین فیلم و لیلی گلادستون بازیگر آن را به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب کردند تا نشان دهند شانس اسکار برای فیلم «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی می‌تواند چقدر بالا باشد.

برنده بهترین فیلم این جایزه معمولاً شانس زیادی برای انتخاب شدن به عنوان بهترین فیلم اسکار دارد و از سال ۲۰۰۹ تاکنون، تنها «کارول» (۲۰۱۵) و «اولین گاو» (۲۰۲۰) نتوانستند نامزدی بهترین فیلم اسکار را کسب کنند. از سال ۱۹۳۵ تاکنون این جوایز و آکادمی ۴۳ درصد از مواقع با هم مطابقت داشته‌اند.

اسکورسیزی پیشتر برای «رفقای خوب» (۱۹۹۰) و «ایرلندی» (۲۰۱۹) هم این جایزه را برده بود. فقط ویلیام وایلر و فرد زینمان پیش از اسکورسیزی ۳ جایزه بهترین فیلم را از این حلقه منتقدان کسب کرده بودند.

«اوپنهایمر» هم ۲ جایزه قابل توجه برای بهترین کارگردانی و فیلمبرداری دریافت کرد. کریستوفر نولان اکنون یک مدعی جدی برای بهترین کارگردانی اسکار است و خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند گرچه دیرهنگام، اما آکادمی او را سرانجام خواهد دید. نولان تنها یک نامزدی کارگردانی در جوایز اسکار برای «دانکرک» (۲۰۱۷) به دست آورده است.

فیلم نادیده گرفته شده این جوایز «مایسترو» بردلی کوپر است که هیچ جایزه‌ای دریافت نکرده است. «باربی» گرتا گرویگ هم بدون جایزه به خانه رفت.

امسال هشتاد و نهمین سال اهدای جوایز منتقدان نیویورک بود که از بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار از نشریاتی مانند ورایتی تشکیل شده است.

لیست کامل برندگان چنین است:

بهترین فیلم: «قاتلان ماه کامل»

بهترین کارگردان: کریستوفر نولان، «اپنهایمر»

بهترین بازیگر مرد: فرانتس روگوفسکی، «گذرگاه‌ها»

بهترین بازیگر زن: لیلی گلادستون، «قاتلان ماه کامل»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: چارلز ملتون، «می دسامبر»

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: داواین جوی راندولف برای «The Holdovers»

بهترین فیلمنامه: «می دسامبر»؛ سامی برچ، الکس مکانیک

بهترین فیلم انیمیشن: «پسر و مرغ ماهی‌خوار»

بهترین فیلمبرداری: هویت وان هویتما برای «اوپنهایمر»

بهترین فیلم اول: «زندگی‌های گذشته» سلین سانگ

بهترین فیلم بین‌المللی: «آناتومی یک سقوط» ژوستین تریه

بهترین فیلم غیرداستانی: ««منوهای لذت‌بخش» فردریک وایزمن

جایزه ویژه: کارن کوپر برای پنج دهه رهبری خلاق به عنوان مدیر انجمن فیلم.