فیلم «مجنون»، «تابستان همان سال» و «پرویزخان» رکوردداران نامزدی در جشنواره فیلم فجر امسال شدند. به گزارش ستاره هنر– ایسنا، شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه پوران درخشنده، محمدهادی کریمی، محمدحسین لطیفی، عبدالحمید قدیریان، شهاب اسفندیاری، مهدی فخیم‌زاده و بهرام عظیمی اعضای هیأت داوران بخش ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نامزدهای انتخابی خود را برای کسب […]

فیلم «مجنون»، «تابستان همان سال» و «پرویزخان» رکوردداران نامزدی در جشنواره فیلم فجر امسال شدند.

به گزارش ستاره هنر– ایسنا، شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه پوران درخشنده، محمدهادی کریمی، محمدحسین لطیفی، عبدالحمید قدیریان، شهاب اسفندیاری، مهدی فخیم‌زاده و بهرام عظیمی اعضای هیأت داوران بخش ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نامزدهای انتخابی خود را برای کسب جایزه سیمرغ در اختیار دبیر جشنواره قرار دادند.

در میان نامزدهای اعلام شده، فیلم «مجنون» به کارگردانی مهدی شاه‌محمدی در ۱۴ بخش نامزد دریافت جایزه شد و در صدر فهرست رکوردداران این دوره از جشنواره قرار گرفت.

فیلم «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری، فیلمبردار شناخته شده سینمای ایران با نامزدی در ۱۱ شاخه در جایگاه دوم قرار گرفت و نخستین ساخته علی ثقفی با نام «پرویز خان» هم با نامزدی در ۹ رشته در رده سوم قرار گرفت.

پس از این سه فیلم «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور که در بخش نگاه نو هم حضور داشت به همراه فیلم «صبح اعدام» بهروز افخمی در ۸ رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

«بهشت تبهکاران» تازه‌ترین ساخته مسعود جعفری جوزانی هم در ۷ رشته نامزد دریافت سیمرغ شده و پس از آن دو فیلم «آسمان غرب» و «احمد» به ترتیب با ۶ و ۴ نامزدی در جایگاه بعدی قرار دارند.

یکی از نکات قابل توجه در اعلام اسامی نامزدها غیبت کامل فیلم سروش صحت است و به نظر می‌رسد «صبحانه با زرافه‌ها» با وجود حضور چند بازیگر سرشناس و عوامل حرفه‌ای در هیچ بخشی نظر مثبت هیأت داوران را به خود جلب نکرده است. البته بعضی فیلم‌های دیگری که مورد توجه قرار گرفته بودند و نظرات مثبتی درباره آن‌ها شنیده می‌شد، از جمله فیلم «باغ کیانوش» هم در هیچ بخشی کاندیدا نشدند.

همچنین هیچ کدام از فیلم‌های انیمیشن در فهرست نامزدها قرار ندارند. البته در فراخوان جشنواره اعلام شده بود که داوری در بخش سینمایی پویانمایی مشروط به حضور حداقل دو فیلم در این قالب خواهد بود و شاید جایزه ویژه‌ای در مراسم اختتامیه اهدا شود.

نکته جالب دیگر در میان نامزدها نام دو هنرمند است که هر کدام به تعداد برابر نامزد شده‌اند. جواد عزتی و بهروز افخمی در سه بخش جداگانه نامزد دریافت جایزه شده‌اند و ایمان کرمیان هم در بخش بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای سه فیلم «آسمان غرب»، «قلب رقه» و «مجنون» نامزد شده است.