مراسم اختتامیه جشنواره ملی آیین سخن، دوشنبه ۱۲ تیرماه، از ساعت ۱۴ با معرفی برگزیدگان و تجلیل از چهار پیشکسوت رادیو ایران در استودیو شماره یک ساختمان شهدا برگزار می شود. به گزارش ستاره هنر؛ مهدی آذرمکان مدیر رادیو ایران در نشست خبری اختتامیه دومین جشنواره ملی آیین سخن با ابراز امیدواری در افزایش همکاری […]

مراسم اختتامیه جشنواره ملی آیین سخن، دوشنبه ۱۲ تیرماه، از ساعت ۱۴ با معرفی برگزیدگان و تجلیل از چهار پیشکسوت رادیو ایران در استودیو شماره یک ساختمان شهدا برگزار می شود.

به گزارش ستاره هنر؛ مهدی آذرمکان مدیر رادیو ایران در نشست خبری اختتامیه دومین جشنواره ملی آیین سخن با ابراز امیدواری در افزایش همکاری این شبکه رادیویی و سایر رسانه‌ها گفت: امیدوارم در دوره جدید، همکاری رادیو ایران با سایر رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری بیشتر شود و همکاری های مشترکی دا بویژه در پاسداشت زبان فارسی،که پاسداشت هویت ایرانیان داشته باشیم. برای حفظ هویت ملی و فرهنگی باید این زبان را حفظ کنیم، در طول تاریخ خیلی‌ها تلاش کردند که این پیوند از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما در برگزاری این جشنواره حفظ هویت ملی و فرهنگی است، خاطر نشان کرد: زبان فارسی عامل وحدت‌بخش بین همه اقوام است. رادیو همواره از دیرباز به دنبال پاسداشت زبان فارسی بوده و در پاسداشت زبان فارسی پیشرو بوده است.

آذرمکان در ادامه افزود: برنامه «باغ هنر» از برنامه های رادیو ایران که به صورت ویژه به پاسداشت زبان وادبیات فارسی پرداخته است و به تدریج در قالب پویش های مختلف ادامه پیدا کرد تا این که از سال گذشته تبدیل به جشنواره شد.

افزایش دو برابری آثار واصله به دبیرخانه آیین سخن

مدیر شبکه رادیویی ایران از استقبال دو برابری این جشنواره خبر داد و افزود: توجه ویژه مردم و برنامه سازان از این جشنواره سبب افزایش دو برابری آثار واصله به دبیرخانه آیین سخن شده است.

وی با بیان اینکه حدود هزار و۵۱ اثر رادیویی به دست ما رسیده افزود: از مجموع آثار رسیده، ۷۳۳ اثر را برنامه سازان رادیویی درباره زبان وادبیات فارسی تولیده کرده اند. بخش ویژه که در حوزه نظامی گنجوی بود ۶۱ اثر را شامل شد، بخش‌ مردمی ۷۱ اثر و در بخش فضای مجازی ۱۷۹ اثر داشتیم که نسبت به سال گذشته که حدود ۵۳۰ اثر بود، افزایش دوبرابری را شاهد بودیم.

به گفته آذرمکان؛ در جشنواره امسال تصمیم گرفتیم؛ در هفت بخش مختلف ۲۳جایزه به برگزیدگان اهداء کنیم. ۱۴ جایزه برای برنامه سازان حرفه ای که شامل هفت تندیس و هفت دیپلم افتخار است. در بخش حکیم نظامی گنجوی به سه اثر جایزه اهدا می شود و در بخش مردمی به چهار اثر و در فضای مجازی به دو اثر جایزه اهداء خواهد شد.

مدیر رادیو ایران افزود: تجلیل از چهار پیشکسوت رادیو ایران یکی دیگر از برنامه‌های امسال است. تورج نصر، علی آذری، ناهید ترابی و ناصر ملائیان پیشکسوتانی هستند که در این مراسم از آنان تقدیر به عمل می آید.

در پایان آذرمکان یادآور شد: شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در معاونت صدا مستقر است و تمرکز و توجه به آن در همه شبکه ها ساری و جاری است. رادیو ایران هم که از رادیوهای قدیمی و اثرگذار است در بخش پاسداشت زبان و ادبیات فارسی پافشاری بیشتری دارد.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی آیین سخن دوشنبه ۱۲ تیر

یدالله گودرزی دبیر دومین جشنواره ملی «آیین سخن» در ادامه گفت: مجموعا ۱۱ شبكه معاونت صدا در جشنواره «آیین سخن» شركت كرده اند. شبكه های صبا، فرهنگ و ایران در بخش های مختلف جشنواره بیشترین اثر را فرستاده اند، پس از آن شبكه های رادیویی تهران، معارف، گفت وگو، جوان، اقتصاد، سلامت، ورزش و قرآن قرار دارند.

گودرزی افزود: در مراکز استانها هم استقبال خوب بود؛ مجموعا ۲۸مركز و شهر از مراكز صدا و سیمای استان ها درجشنواره شركت كرده اند كه تقریبا دو برابر مشاركت سال گذشته است.

گفتنی است؛ مراسم پایانی دومین جشنواره ملی «آیین سخن» دوشنبه ۱۲ تیر، ساعت ۱۴با حضور علاقه‌مندان به زبان و ادبیات و جمعی از مدیران ارشد رسانه ملی و معاون صدای رسانه ملی و مدیر رادیو ایران و برنامه سازان این شبکه رادیویی در استودیوی شماره یک رادیو برگزار می‌شود.

  • نویسنده : ستاره کوشا