«ویکتوریا آملینا» نویسنده اوکراینی برنده جایزه بر اثر جراحات وارده پس از اصابت موشک روسی به یک رستوران در شرق اوکراین جان باخت. به گزارش ستاره هنر به نقل از ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، این محقق جنایات جنگی سیزدهمین فردی است که در این حمله جان خود را از دست داده است و انجمن […]

«ویکتوریا آملینا» نویسنده اوکراینی برنده جایزه بر اثر جراحات وارده پس از اصابت موشک روسی به یک رستوران در شرق اوکراین جان باخت.

به گزارش ستاره هنر به نقل از ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، این محقق جنایات جنگی سیزدهمین فردی است که در این حمله جان خود را از دست داده است و انجمن قلم (پِن) اوکراین نیز اعلام کرد که پزشکان نهایت تلاش خود را برای نجات جان این نویسنده انجام دادند، اما متأسفانه جراحت کشنده بوده است.

شهر کراماتورسک تحت کنترل اوکراین است اما نزدیک به مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین قرار دارد.

«ویکتوریا آملینا» ۳۷ ساله، با گروهی از روزنامه‌نگاران و نویسندگان کلمبیایی مشغول صرف غذا بود که موشک روسی به این منطقه اصابت کرد. در این حمله حدود ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

او یکی از مشهورترین نویسندگان جوان اوکراینی بود که پس از تهاجم گسترده روسیه در سال گذشته، مستندسازی جنایات جنگی را آغاز کرد. او همچنین با کودکان در نزدیکی خط مقدم شروع به کار کرد.

سال گذشته او دفتر خاطرات نویسنده کودک «ولودیمیر واکولنکو» را که بلافاصله پس از تهاجم توسط نیروهای روسی در شهر ایزیوم ربوده و کشته شد، کشف کرد.

اولین کتاب غیرداستانی این نویسنده به زبان انگلیسی با عنوان «خاطرات جنگ و عدالت: نگاهی به زنان نگاهی به جنگ» قرار است منتشر شود.

در پستی که در پروفایل توییتر او سنجاق شده است، «ویکتوریا آملینا» را در حال عکس گرفتن از ساختمان بمب‌گذاری‌شده در اوکراین نشان می‌دهد. در این پست آمده است: “در این تصویر من هستم. من یک نویسنده اوکراینی هستم. روی کیفم پرتره‌هایی از شاعران بزرگ اوکراینی دارم. به نظر می‌رسد باید از کتاب‌ها، هنر و پسر کوچکم عکس می‌گرفتم. اما من جنایات جنگی را مستند می‌کنم و به صدای گلوله‌باران گوش می‌دهم نه شعر. چرا؟”