هیات هشت نفری از سینماگران، آثار راه‌یافته به ۲ بخش نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را انتخاب کردند. به گزارش ستاره هنر به نقل از روابط‌عمومی جشنواره ملی «فیلم اقوام ایرانی»، جمعی از کارگردانان، بازیگران و مستندسازان مسؤولیت انتخاب آثار ۲ بخش اصلی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شامل فیلم‌های داستانی کوتاه و […]

هیات هشت نفری از سینماگران، آثار راه‌یافته به ۲ بخش نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را انتخاب کردند.

به گزارش ستاره هنر به نقل از روابط‌عمومی جشنواره ملی «فیلم اقوام ایرانی»، جمعی از کارگردانان، بازیگران و مستندسازان مسؤولیت انتخاب آثار ۲ بخش اصلی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شامل فیلم‌های داستانی کوتاه و مستند جشنواره را بر عهده داشتند.

لیلا زارع، مریم بحرالعلومی، مرجان اشرفی‌زاده، امید شمس و احسان عبدی‌پور فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره را برگزیدند و هادی آفریده، بابک بهداد و محمدرضا بهشتی منفرد مسؤولیت انتخاب فیلم‌های بخش مستند را برعهده داشتند.

بخش اصلی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شامل فیلم‌های داستانی (بلند و کوتاه)، مستند، انیمیشن و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره‌ زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

اسامی فیلم‌های سینمایی، فیلمنامه‌ها و دیگر آثار راه‌یافته به جشنواره به‌زودی اعلام می‌شود.

موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به دبیری کمال تبریزی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌کنند.