رمان جدید نوشته «الف شافاک» نویسنده شناخته‌شده با عنوان «رودخانه‌هایی در آسمان» در ماه آگوست امسال منتشر خواهد شد. به گزارش ستاره هنر، «الیف شافاک» نویسنده بریتانیایی و ترک‌تبار که بیشتر برای رمان «ملت عشق» و «جزیره درختان گمشده» شناخته می‌شود قرار است رمان جدید خود را عنوان «رودخانه‌هایی در آسمان» از تاریخ هشتم آگوست […]

رمان جدید نوشته «الف شافاک» نویسنده شناخته‌شده با عنوان «رودخانه‌هایی در آسمان» در ماه آگوست امسال منتشر خواهد شد.

به گزارش ستاره هنر، «الیف شافاک» نویسنده بریتانیایی و ترک‌تبار که بیشتر برای رمان «ملت عشق» و «جزیره درختان گمشده» شناخته می‌شود قرار است رمان جدید خود را عنوان «رودخانه‌هایی در آسمان» از تاریخ هشتم آگوست ۲۰۲۴ (۱۸ مرداد) از سوی انتشارات پنگوئن منتشر کند.

بنابر اعلام بی‌بی سی کالچر، رمان «رودخانه‌هایی در آسمان» رمانی غنی و گسترده است که بین قرن نوزدهم و دوران مدرن روایت می‌شود و درباره عشق و از دست دادن، خاطره و آرامش، آسیب و مرهم است که حول محور سه شخصیت مسحورکننده که در سواحل رودخانه‌های تیمز و دجله زندگی می‌کنند، روایت می‌شود و زندگی آنها به طرز عجیبی تحت تأثیر حماسه گیلگمش قرار گرفته است.

آثار «الیف شافاک» تاکنون به ۵۵ زبان ترجمه شده است. او نگارش ۱۹ کتاب را در کارنامه دارد که ۱۲ عنوان کتاب او رمان است و در بسیاری از کشورهای جهان به فروش چشمگیری دست یافته است.

چرا الیف شافاک در ایران محبوب شد؟

آخرین رمان این نویسنده با عنوان «جزیره درختان گمشده« یکی از ۱۰ کتاب پرفروش ساندی تایمز شد و در فهرست نهایی جایزه رمان کاستا و جایزه زنان قرار گرفت. همچنین رمان «۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب» دیگر نوشته او نیز در فهرست نهایی جایزه بوکر قرار گرفت.

کسب نامزدی جایزه بین‌المللی ادبی دوبلین برای کتاب «ملت عشق» و جایزه رومی برای رمان «پنهان» از دیگر جوایز کسب شده توسط این نویسنده ۵۲ ساله است.