محمد خزاعی گفت: سینما نه تنها در کشور ما از رونق نیفتاده است بلکه واژه ای که برخی دوستان به کار می‌برند که سینما مرده است، باید بگویم اینگونه نیست اتفاقا سینما هر روز در کشور ما احیاتر می شود. به گزارش ستاره هنر، رییس سازمان سینمایی که عصر امروز ۳ مهر ماه در مراسم […]

محمد خزاعی گفت: سینما نه تنها در کشور ما از رونق نیفتاده است بلکه واژه ای که برخی دوستان به کار می‌برند که سینما مرده است، باید بگویم اینگونه نیست اتفاقا سینما هر روز در کشور ما احیاتر می شود.

به گزارش ستاره هنر، رییس سازمان سینمایی که عصر امروز ۳ مهر ماه در مراسم افتتاح پردیس سینمایی «مرداس» در تهران سخن می‌گفت،ادامه داد:مشکلاتی بعد از کرونا در کشور وجود داشت که در حال مرتفع تر شدن است و در عین حال شش ماهه اول امسال بعد سال‌ها دوره طلایی برای سینمای ایران رقم خورد.

محمد خزاعی همچنین در این برنامه آغاز امامت امام زمان (عج) و هفته وحدت را تبریک گفت و اذعان داشت که هفته مهر ورزی است که به همین مناسبت هفته مهر سینمای ایران در حال برگزاری است تا تقدیری باشد، از همه کسانی که در سراسر کشور در زمینه سینما فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به افتتاح پردیس سینمایی مرداس خاطرنشان کرد: در خیلی از مجتمع‌های تجاری کشور، سالن سینماست که باعث رونق فضای اقتصادی شده است. در سفرهای مختلفی که در سراسر کشور دارم، همه درخواست دارند،مجتمع های اقتصادی صاحب سالن سینما باشند چون باعث رونق‌ آن می‌شود. همین تفکر دوستان باعث شد که در منطقه ۱۲ تهران که منطقه محرومی بود و فاقد سالن هم بود، سالن «مرداس» را افتتاح کنیم.

رییس سازمان سینمایی در بخش دیگری از سخناش اظهار امیدواری کرد: در سازمان سینمایی با تسهیلات اندکی که داریم به رونق فضای فرهنگی کمک کنیم. روزی که به سازمان سینمایی آمدم،کلا ۵۷۰ سالن فعال بود، برخی شان هنوز هم هستند ولی برخی فعالیتی ندارند اما تا به امروز که تقریبا دو سالگی ورود من به سازمان سینمایی هست ۲۲۰ سالن دیگر در کشور افتتاح شد و این سالن (مرداس)۲۲۰ سالنی هست که در کشور افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ما در سازمان سینمایی امیدوارم با این روندی که پیش می‌رویم به عنوان مشوقان اصلی چه معنوی، چه مادی کمک کنیم تا سالن ها در کشور توسعه پیدا بکند و قولی که به همکارانم دادم که تا پایان دولت، هزار سالن تحویل جامعه سینمایی کشور بدهیم، محقق بشود.

خزاعی در عین حال گفت: نقدهایی هم در این زمینه هست، برخی دوستان معتقدند که عمر سالن سازی به پایان رسیده است. و نقد دارند که این شیوه نمایش در دنیا از بین رفته است و ما به جای اینکه در سالن سازی برنامه ریزی کنیم باید در مسایل دیگر سینما سرمایه گذاری جدی کنیم اما من باید اعلام کنم نه تنها سالن سازی به پایان نرسیده است بلکه آمار سالن سازی را در برخی کشورها از جمله کشورهای توسعه بافته مثلا چین را با خودمان مقایسه می‌کنیم، روز به روز سالن سازی بیشتر شده است. سالن سینما همیشه هست و سالن می تواند مکانی برای نمایش تمدن ها و فرهنگ ها باشد و از این نظر حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: سینما نه تنها در کشور ما از رونق نیفتاده است بلکه واژه ای که برخی دوستان به کار می‌برند که سینما مرده است،باید بگویم سینما هر روز احیاتر می شود. البته مشکلاتی بعد کرونا در کشور وجود داشته که در حال مرتفع شدن است و شش ماهه اول امسال بعد سال ها دوره طلایی برای سینمای ایران رقم خورد.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: علاوه بر سالن سازی، فیلم خوب در همه ژانرها باید داشته باشیم تا سینما به روزهای طلایی برسد.

او به مصوبه اخیری که در جلسه شورای عالی سینما اتفاق افتاده است، اشاره کرد و افزود: من به این مصوبه خوش بین هستم. البته شاید به عمر مدیریت من نرسد ولی اتفاق بزرگی برای سینمای کشور است، مصوب شده است که شهرستانهای بالای صد هزار نفر جمعیت که فاقد سالن سینما هستند، در سفرهای استانی بودجه ای برای آنها لحاظ بشود.

خزاعی ادامه داد: من این مژده را به تمام دوستان بخش خصوصی و دولتی بدهم که در حقیقت این فضا داره ایجاد می شود که در آن برنامه ریزی کنند. امیدوارم با این مصوبه به چرخه سینماهای کشور، سالن‌هایی اضافه شود و ما بتوانیم دو هزار سالن داشته باشیم و کمبودها را جبران کنیم. ما نسبت به کشورهای منطقه دچار مشکلاتی هستیم مثلا خیلی از سینماگران ما فیلم تولید می کنند ولی برای نمایش دچار مشکل هستند و برخی فیلم ها در چرخه اکران تعریف نشده‌اند. اگر بتوانیم تعداد سالن های سینما را افزایش بدهیم، قطعا اتفاقات بهتری در حوزه تولید و کسب و کار خواهد افتاد.

رئییس سازمان سینمایی با تشکر از فعالان سالن سازی سخنانش را به پایان برد و گفت: سالن‌های مختلفی در سراسر افتتاح خواهد شد چون ما مسئول سینمای کشور فقط در پایتخت نیستیم و در همه کشور هستیم و به توسعه زیر ساخت ها توجه داریم.