مرکز تحقیقات سازمان صداو سیما طی گزارشی اعلام کرد: سریال «بازپرس» با ۲۲.۵ درصد بیننده، پرمخاطب‌ترین سریال سیما شده و توانسته رضایت ۸۳.۹ درصدی تماشاگران را از آن خود کند. به گزارش ستاره هنر از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مرکز تحقیقات سازمان صداو سیما گزارشی پیرامون وضعیت «سریال‌های سیما از نگاه مخاطبان» (نیمه دوم مردادماه) تهیه […]

مرکز تحقیقات سازمان صداو سیما طی گزارشی اعلام کرد: سریال «بازپرس» با ۲۲.۵ درصد بیننده، پرمخاطب‌ترین سریال سیما شده و توانسته رضایت ۸۳.۹ درصدی تماشاگران را از آن خود کند.

به گزارش ستاره هنر از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مرکز تحقیقات سازمان صداو سیما گزارشی پیرامون وضعیت «سریال‌های سیما از نگاه مخاطبان» (نیمه دوم مردادماه) تهیه کرده است که براساس آن «بازپرس» با ۲۲.۵ درصد بیننده در میان پاسخگویان این نظرسنجی، پرمخاطب‌ترین سریال سیما شده و توانسته رضایت ۸۳.۹ درصدی تماشاگران را از آن خود کند.

از میان سریال‌های در حال پخش از شبکه‌های مختلف سیما، پس از سریال بازپرس، «عشق کوفی» با میزان بیننده ۱۳.۴ و میزان رضایت ۸۱.۸ درصدی در میان پاسخگویان این نظرسنجی، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

جامعه آماری این نظرسنجی، افراد ۱۲ سال و بالاتر ساکن در تهران و ۳۰ استان کشور هستند و این نظرسنجی در حالی انجام شده است که پخش سریال «بازپرس» از شبکه اول سیما از دهم تیرماه آغاز و تاکنون ۲۶ قسمت از این سریال ۳۰ قسمتی پخش شده است.

سریال ۱۵ قسمتی «عشق کوفی» نیز از دهه اول ماه محرم آغاز شده و به قسمت یازدهم رسیده است. این مجموعه نمایشی روزهای پنجشنبه و جمعه مهمان مخاطبان شبکه سه سیماست و پخش آن همچنان ادامه دارد.

در گزارش مرکز تحقیقات صداوسیما به این نکته نیز اشاره شده است؛ از آنجا که میانگین میزان بیننده سریال‌های جدید شبکه یک سیما طی ۱۰ سال گذشته ۲۷.۷ درصد و همچنین میانگین میزان بیننده سریال‌های سیما در سال ۱۴۰۱، ۱۷.۶ درصد بوده است؛ لذا میزان بیننده سریال «بازپرس» از حد متوسط سریال‌های سیما در ۱۰ سال اخیر شبکه یک، «کمتر» و از متوسط سریال‌های سیما در سال گذشته، «بیشتر» بوده است.

همچنین در این نظرسنجی، سریال‌های تکراری سیما نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند. از میان سریال‌های تکراری، سریال «گاندو» با ۱۱.۱ درصد از شبکه آی فیلم پربیننده ترین سریال تکراری سیما با میزان رضایت ۹۳ درصدی بوده است.