دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی بروز تعداد محدودی تبلیغات هنجارشکنانه و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی در اطلاعیه‌ای با انتقاد از برخی تلاش‌های سازمان‌یافته رسانه‌ای در برجسته‌سازی موضوع و ایجاد جریان‌های کاذب خبری اعلام کرد: در مسیر سالم‌سازی و مقابله موثر با تخلفات آشکار تبلیغاتی از هیچ‏گونه اقدامی چشم‌پوشی […]

دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی بروز تعداد محدودی تبلیغات هنجارشکنانه و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی در اطلاعیه‌ای با انتقاد از برخی تلاش‌های سازمان‌یافته رسانه‌ای در برجسته‌سازی موضوع و ایجاد جریان‌های کاذب خبری اعلام کرد: در مسیر سالم‌سازی و مقابله موثر با تخلفات آشکار تبلیغاتی از هیچ‏گونه اقدامی چشم‌پوشی نمی‌شود.

به‌ گزارش ستاره هنر، در این اطلاعیه با تاکید بر اهمیت نقش‏‌آفرینی ساختارمند و هم‌‏افزای فرهنگی در جهت سالم‏‌سازی تبلیغات فضای مجازی، آمده است: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی اصلی ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی کشور با برنامه‌‏ریزی‌‏ها و اقدامات موثر و مناسب، علاوه بر هدایت و نظارت بر تبلیغات فضای مجازی، نقش خطیر آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در این عرصه را نیز بر عهده دارد.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه فضای مجازی، فضایی حقیقی با مخاطبان واقعی است تاکید شده است: نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت‏‌های تبلیغاتی در این فضا و تعامل گسترده و سازنده با صاحبان مشاغل، صنایع و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در کنترل رفتارهای تبلیغاتی هنجارشکنانه، بازخوردها و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و مخاطبان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

در پایان با انتقاد از برخی تلاش‌های سازمان‌یافته رسانه‌ای برای برجسته‌سازی موضوع و ایجاد جریان‌های کاذب خبری تصریح شده است: این دفتر در چارچوب وظایف ذاتی و قانونی خود برای ایجاد فضای سالم فرهنگی، هم‏چون گذشته به طور جدی تلاش می‏ کند و در مسیر سالم‌سازی تبلیغات، از هیچ‏گونه اقدام پیشگیرانه و مقابله با تخلفات آشکار در این فضا چشم‌‏پوشی نمی‌‏کند.