جلسه کارگروه کاغذ و نشر پیش از ظهر امروز – سه‌شنبه – به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر تداوم حمایت های موجود و برنامه ریزی برای تکمیل برخی کارخانجات نیمه تمام تولید کاغذ تاکید شد. به گزارش ستاره هنر، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای […]

جلسه کارگروه کاغذ و نشر پیش از ظهر امروز – سه‌شنبه – به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر تداوم حمایت های موجود و برنامه ریزی برای تکمیل برخی کارخانجات نیمه تمام تولید کاغذ تاکید شد.

به گزارش ستاره هنر، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تامین کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی با استفاده از ظرفیت داخلی، از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در جهت خودکفایی کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش قدردانی کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تداوم در حمایت از تولید داخل و کارخانجات فعلی و لزوم توجه به پایداری بودجه بخش کاغذ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، از مسئولین ذیربط خواست نظارتی جدی بر قیمت کاغذ در بازار داشته باشند.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک های ملی و تجارت و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه نیز حضور داشتند، گزارشی از روند پیشرفت و اجرای مصوبات جلسه قبل در راستای ساماندهی کاغذ و نشر ارائه شد.

همچنین در این جلسه با توجه به متوسط سرانه ۳,۵ کیلوگرم مصرف کاغذ در ایران و ضرورت خودکفایی در کل بازار کاغذ، برنامه ریزی لازم برای تکمیل برخی از کارخانجات نیمه تمام با استفاده از ضایعات نیشکر و تبدیل آنها به کاغذ صورت پذیرفت و مقرر شد با حمایت بانک مرکزی و بانک های ملی و صادرات و نیز شرکت توسعه نیشکر بتوان طرف دو سال آینده آنها را به بهره برداری رساند.