کریستف والتس، مایا هاوک، جان تورتورو و جان هام برای بازی در فیلمی درباره بیلی وایلدر گرد هم می‌آیند. به گزارش ستاره  هنر– مهر به نقل از ددلاین، «وایلدر و من» عنوان فیلمی است که به کارگردانی استیون فریرز ساخته می‌شود. کریستوف والتس، مایا هاوک، جان تورتورو و جان هام بازیگران این فیلم هستند. کریستف […]

کریستف والتس، مایا هاوک، جان تورتورو و جان هام برای بازی در فیلمی درباره بیلی وایلدر گرد هم می‌آیند.

به گزارش ستاره  هنر– مهر به نقل از ددلاین، «وایلدر و من» عنوان فیلمی است که به کارگردانی استیون فریرز ساخته می‌شود. کریستوف والتس، مایا هاوک، جان تورتورو و جان هام بازیگران این فیلم هستند.

کریستف والتس برنده ۲ جایزه اسکار بازیگر فیلم «لعنتی‌های بی‌آبرو»، مایا هاوک بازیگر «چیزهای عجیب»، جان تورتورو برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره کن و جان هم برنده امی برای «مردان دیوانه» در فیلمی بازی می‌کنند که بیلی وایلدر یکی از شخصیت‌هایش است.

این فیلم با حضور استفن فریزر به عنوان کارگردانی که نامزدی اسکار را در کارنامه دارد، در بازار رقابت‌های این ماه برای فروش امتیازهایش حتماً ستاره اصلی خواهد بود.

در این فیلم هاوک نقش کالیستا، نوازنده جوانی را بازی خواهد کرد که در فیلم «فدورا» به کارگردانی بیلی وایلدر کار می‌کند و در جریان این کار زندگی‌اش، معنایی کاملاً جدید پیدا می‌کند. والتس در نقش وایلدر کارگردان افسانه‌ای بازی می‌کند که برای آثار کلاسیکش از جمله «بعضی‌ها داغشو دوست دارند»، «سانست بولوار» و «آپارتمان» شناخته می‌شود. در این فیلم تورتورو در نقش دوست همیشگی و شریک فیلمنامه نویس او بازی می‌کند و هام نیز نقش بازیگر مشهور ویلیام هولدن را ایفا می‌کند.

فیلمنامه این پروژه که به عنوان یک درام تلخ معرفی شده توسط کریستوفر همپتون فیلمنامه‌نویس «پدر»، برنده ۲ جایزه اسکار و جرمی توماس فیلمنامه‌نویس برنده اسکار برای «آخرین امپراتور» نوشته و فیلمبرداری آن اوایل سال ۲۰۲۵ در یونان انجام می‌شود.

این پروژه با اقتباس از رمان محبوب جاناتان کو با عنوان «آقای وایلدر و من» ساخته می‌شود و همپتون و فریرز بعد از همکاری در «ارتباطات خطرناک» و «چری» دوباره در کنار هم کار می‌کنند.

داستان فیلم در طول یک تابستان پر هیاهو در یونان شروع می‌شود و کالیستا در سفری برای کشف خود عاشق سینما و زندگی می‌شود. کالیستا که از ماجراجویی جدید خود هیجان زده است، همراه وایلدر وارد مونیخ و پاریس می‌شود تا فیلمبرداری را با بازیگر اصلی ویلیام هولدن ادامه دهد و اولین عشق خود را تجربه کند. وایلدر متوجه است ستاره اصلی‌اش رو به خاموشی می‌رود و دنیای سینما در حال تغییر است، اما برای کالیستا تازه همه چیز شروع شده است.

فریرز از این فیلم به عنوان فوق‌العاده ترین پروژه یاد کرد و گفت: وایلدر تیزبین، باهوش و بسیار بامزه بود و ۲ فیلم با بازی مریلین مونرو را کارگردانی کرد و کریستوف والتس در نقش او باشکوه خواهد بود.

همپتون هم گفت: «وایلدر و من» داستان فیلمسازان کهنه کار در دهه ۱۹۷۰ را تصویر می کند که متوجه شروع تغییر در صنعت سینما هستند و نشان می‌دهد چگونه یک جوان با ذهن باز می‌تواند از غول‌های گذشته الهام بگیرد.

جرمی توماس هم افزود: بیلی وایلدر با برخی از به یاد ماندنی‌ترین فیلم‌هایی که در تاریخ سینما ساخته شده همه ما را لبریز از شادی کرده و داستان ما که از نگاه یک زن جوان سر صحنه یکی از آخرین فیلم‌های بیلی روایت می‌شود، نشان می‌دهد که چرا او هنوز می‌تواند جادو کند.

  • منبع خبر : مهر