جدیدترین ساخته علی احمدزاده در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو به روی پرده می‌رود. به گزارش ستاره هنر، «منطقه بحرانی» ساخته جدید علی‌احمدزاده که محصول مشترک ایران و آلمان است، در بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو در کشور سوئیس در کنار ۱۶ […]

جدیدترین ساخته علی احمدزاده در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو به روی پرده می‌رود.

به گزارش ستاره هنر، «منطقه بحرانی» ساخته جدید علی‌احمدزاده که محصول مشترک ایران و آلمان است، در بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو در کشور سوئیس در کنار ۱۶ فیلم دیگر برای کسب جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی رقابت می‌کند.

امیر پوستی، شیرین عابدینی راد، مریم صادقیان، علیرضا کی‌منش، ساغر سحرخیز، مینا حسنلو، علیرضا راستجو و صبا باقری بازیگران فیلم «منطقه بحرانی» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «امیر زندگی تنهایی دارد و سگش تنها همراه اوست. او در درنیای زیرمینی تهران پرسه می‌زند، انواع مواد مخدر را می‌فروشد و در خیابان‌های شهر بی‌هدف حرکت می‌کند و …».

علی‌ احمدزاده پیش از این ساخت فیلم‌ کوتاه «آوانتاژ» و فیلم‌های بلند «مهمونی کامی»، «پدیده» و «مادر قلب اتمی» را در کارنامه دارد.

«حقایق اساسی دریاچه» ساخته «لاو دیاز»، «انتظار زیادی از پایان جهان نداشته باشید» به کارگردانی «رادو ژوده»، «پاتاگونیا» ساخته «سیمون بوزلی»، «رویاهای شیرین» به کارگردانی «انا سندیارویچ»، «سرباز ناپدید شده» به کارگردانی «دنی روزنبرگ» و «یانیک» ساخته «کوئنتین دوپیو» از جمله دیگر فیلم‌های حاضر در بخش اصلی جشنواره لوکارنو هستند.

فیلم‌های «آناتومی یک سقوط» ساخته «جاستین تریه» برنده نخل طلای جشنواره کن، «مغناطیسی قاره» از «لوک ژاک»، «شهر زنان» ساخته «فدریکو فلینی»، «قاچاقچیان» به کارگردانی «ریو سونگ وان» و شیدا ساخته نورا نیاسری به عنوان محصول سینمای استرالیا نیز از جمله آثاری هستند که در بخش پیازا گراند (نمایش در میان بزرگ شهر) به روی پرده می‌روند.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو از تاریخ ۲ تا ۱۲ آگوست (۱۱ تا ۲۱ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود و امسال میزبان نمایش ۲۱۴ فیلم از ۱۱۳ کشور است که از میان ۵۵۲۰ فیلم متقاضی شرکت در جشنواره انتخاب شده‌اند.

  • نویسنده : زهراکلاته عربی