نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی که برنده چندین جایزه از جشنواره «هم آغاز» شده بود از فروردین ۱۴۰۳ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. به گزارش ستاره هنر، مرتضی کوهی نویسنده و کارگردان «پس از» درباره اجرای عمومی این اثر گفت: بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره «هم آغاز» و مجموعه تئاتر […]

نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی که برنده چندین جایزه از جشنواره «هم آغاز» شده بود از فروردین ۱۴۰۳ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش ستاره هنر، مرتضی کوهی نویسنده و کارگردان «پس از» درباره اجرای عمومی این اثر گفت: بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره «هم آغاز» و مجموعه تئاتر شهر که قرار بود کارهای منتخب جشنواره اجرای عموم داشته باشند، مراحل هماهنگی و بازبینی برای اجرای نمایش «پس از» در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر را پشت‌سر گذاشتیم و مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده از ۲۳ فروردین در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی این نمایش را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که نمایش «پس از» کار منتخب جشنواره «هم آغاز» بوده و در اولویت اجرا قرار داشت گفت: این روزها مشغول تمرین و آماده‌سازی بخش‌های فنی کار هستیم.

کوهی درباره اینکه آیا نمایش برای اجرای عمومی تغییرات خاصی به نسبت اجرای جشنواره خواهد داشت، بیان کرد: برای اجرای عمومی تغییرات خیلی کمی نسبت به ورژن جشنواره اعمال کردیم اما در بخش موسیقی، دکور و لباس قرار است که تغییراتی در جهت بهبود کار و کیفیت ارایه اعمال بشود.

این بازیگر و کارگردان تئاتر که جایزه اول نمایشنامه‌نویسی جشنواره «هم آغاز» را برای این متن دریافت کرده در این‌باره توضیح داد: نمایشنامه به شکل کارگاهی و با اتودهای تمرینی نوشته شد. دوستانی ما را در این زمینه کمک کردند. ایده اولیه نمایش شاید نیم خط بیشتر نبود. ما روی آن اتودهای مختلف زدیم، تغییر دادیم، تعدیل کردیم و توامان نگارش اتفاق می‌افتاد.

وی مدت زمان نگارش متن را حدود سه ماه عنوان کرده و افزود: در این مسیر با چالش های عجیبی مواجه بودیم. بازیگرانی که می‌آمدند و در اصل با فرایند کارگاهی آشنا نبودند و جمع ما را ترک می کردند، بازیگرانی که حوصله‌شان نمی‌کشید، دوستان نویسنده‌ای که کمک خیلی زیادی به ما نکردند یا نخواستند و … یادم است روزهایی از تمرین رسید که تیم ۱۰ نفره اتود و نگارش در فرایند کارگاهی، با خودم به سه نفر رسید. آن روز گفتم ما تنها بازمانده‌هایی هستیم از تیمی که ابتدا تشکیل شده بود و الان باید بیشتر از قبل انرژی بگذاریم. الحق والانصاف همین سه نفر کار را پیش بردیم. چالش‌های عجیبی بود. تنها ماندن‌ها، فشارهای عصبی، مخصوصا چالش‌های تحقیقی‌مان، چون موضوع درام روانشناختی است مجبور بودیم مدام مطالعه کنیم، تحقیق کنیم، از فضای مجازی تا کتابخانه‌ها و مقالات و مصاحبه‌ها و تحقیقات میدانی داشته باشیم. امروز خوشحالم که آن تلاش‌ها به ثمر می‌نشیند.

نمایش «پس از» با تهیه‌کنندگی امیرموسی کاظمی و بازی مهران مرادی، پیمان محسنی و شیدا پهلوان برای اجرای عمومی آماده می‌شود. دستیار کارگردانی این اثر را علیرضا زیوری بر عهده دارد.

این نمایش جایزه دوم طراحی صحنه، کاندیدای بازیگری زن، جایزه اول و سوم بازیگری مرد برای هر ۲ بازیگر مرد نمایش، جایزه اول نمایشنامه، جایزه اول کارگردانی و جایزه بهترین اثر از اولین دوره جشنواره تئاتر «هم آغاز» مجموعه تئاتر شهر را کسب کرده است.