یک کمدی پربازیگر از سروش صحت، اضافه شدن هشت سالن سینما به ناوگان سینمایی کشور، اظهارات کاظم هژیرآزاد درباره تئاترشهر، نشست خبری جشنواره مد و لباس فجر، گفت‌وگویی با مصطفی رحماندوست، تعیین محدوده یک تپه باستانی پس از نیم قرن و مرگ یک بازیگر در سانحه رانندگی گزیده‌ای از اخبار فرهنگی هنری روز سه‌شنبه ۲۳ […]

یک کمدی پربازیگر از سروش صحت، اضافه شدن هشت سالن سینما به ناوگان سینمایی کشور، اظهارات کاظم هژیرآزاد درباره تئاترشهر، نشست خبری جشنواره مد و لباس فجر، گفت‌وگویی با مصطفی رحماندوست، تعیین محدوده یک تپه باستانی پس از نیم قرن و مرگ یک بازیگر در سانحه رانندگی گزیده‌ای از اخبار فرهنگی هنری روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه بود.

به گزارش ستاره هنر، سروش صحت برای ساخت یک فیلم کمدی متقاضی پروانه ساخت شده است. نام فیلم جدید صحت «صبحانه با زرافه‌ها» است که تهیه‌کنندگی آن را محمد شایسته برعهده دارد.

سرنوشت «کتاب‌باز» سروش صحت را به بیرون از تلویزیون هل داد؟

اصلاحات «مصلحت» خدشه‌ای وارد نکرده است

همچنین بنیاد سینمایی فارابی و موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی تفاهم‌نامه تولید دو فیلم سینمایی و نگارش ۱۰ فیلمنامه را امضا کردند و از سویی خبر رسید هشت سینمای جدید با ظرفیت ۲۵۳۲ صندلی به ناوگان سینمایی اضافه شده است.

نوبل سینما به کدام فیلمساز می‌رسد؟

در حوزه بین‌الملل هم خبر رسید که ویم وندرس کارگردان ۷۷ ساله و شناخته‌شده آلمانی به عنوان دریافت‌کننده جایزه سالانه و معتبر لومیر فرانسه انتخاب شد. جایزه لومیر که از آن به عنوان نوبل سینما یاد می‌شود پیش‌تر به «کلینت ایستوود»، «میلوش فورمن»، «کن لوچ»، «کوئنتین تارانتینو»، «پدرو آلمادوار»، «مارتین اسکورسیزی»، «کاترین دونو»، «وونگ کار وای»، «جین فوندا»، «فرانسیس فورد کاپولا»، برادران «داردن»، «جین کمپیون» و «تیم برتون» اعطا شده است.

همچنین «تریت ویلیامز» که بیشتر به خاطر بازی در فیلم «مو» ساخته «میلوش فورمن» در سال ۱۹۷۹ شناخته شد، بر اثر یک سانحه رانندگی با موتورسیکلت درگذشت.

ما رفتنی هستیم و این ساختمان می‌ماند

کاظم هژیر آزاد، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز درباره وضعیت مجموعه تئاترشهر هشدار داد و معتقد است که بهسازی و حفاظت از حریم مجموعه تئاترشهر حفاظت از فرهنگ و هنر ایران‌زمین است.

«همآهنگ» با داوران و مجریان جدیدش به استودیو رسید

افزون بر این‌ها، برنامه تلویزیونی «همآهنگ» با رونمایی از داوران اصلی به مرحله پخش استودیویی رسید. پخش مرحله اصلی برنامه «همآهنگ» که روایتی از سرود و موسیقی است از چهارشنبه، ۲۴ خرداد در شبکه‌های افق و نسیم آغاز می‌شود.

چگونه بچه‌ها را کتاب‌خوان کنیم؟

در حوزه ادبیات و کتاب هم گفت‌وگویی با مصطفی رحماندوست داشتیم که کتاب‌خوانی و قصه‌خوانی برای بچه‌ها و دسترسی آن‌ها به کتاب را دو راهکار برای کتابخوان ‌کردن بچه‌ها می‌داند، هرچند معتقد است با توجه به این‌که خانواده‌ها گرفتاری اقتصادی دارند و وقت نمی‌کنند بچه‌هایشان را به کتابخانه ببرند و یا برایشان کتاب بخوانند، حرف زدن در این‌باره فایده‌ای ندارد.

نشست خبری جشنواره مد و لباس فجر

نشست خبری پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با محوریت مد و رسانه، ویژه فعالان و صاحبان ایده در حوزه مد و رسانه مد روز سه‌شنبه با حضور مهسا فرزان (دبیر رویداد مد و رسانه) و علیرضا بابایی (عضو شورای سیاستگذاری رویداد) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر قرار است با محوریت تیپ‌سازی و طراحی محصول، عکاسی محصول، ساخت تیزر تبلیغاتی و بسته‌بندی و برنامه فروش، تولید محتوای مجازی و با حضور ویژندهای مطرح کشور ۲۴ تیرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شود.

تپه «باباعلی» معطل چیست؟

تپه باستانی «باباعلی» در استان همدان، در سال ۱۳۸۲ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است، اما در ۲۰ سال گذشته حریم و عرصه‌ای برای آن مصوب نشده و این روزها با مشکلات ساخت‌وساز در محدوده حریم و عرصه مواجه شده است. از این رو درباره آخرین وضعیت آن گفت‌وگویی با مسئول ثبت و حریم و بافت‌های تاریخی استان همدان داشتیم.

تعیین محدوده یک تپه باستانی پس از نیم قرن

همچنین باستان‌شناسان در قواخ تپه (قباق تپه) در کرمانشاه از تعیین گستره این محوطه باستانی پس از گذشت نیم قرن از ثبت آن در فهرست آثار ملی و همچنین یافته‌هایی مهم از آخرین کاوش‌ها خبر دادند. در نخستین فصل کاوش این تپه، کتیبه‌ای کشف شد که از سارگن دوم، یکی از پادشاهان مقتدر آشور در این منطقه نشان داشت. باستان‌شناسان معتقدند قدمت قواخ تپه کوزران بیشتر از عمر حکومت سارگن دوم است به نحوی که قدمت برخی از لایه‌های کاوش‌شده به حدود ۱۳۰۰ پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد.

دست آخر این‌که باستان‌شناسانی که در چین مشغول کاوش بودند به مجموعه‌ای از اکتشافات قابل‌ توجه، از جمله ساختمان، ‌ گورستان و کارگاه‌های برنز چندهزارساله دست یافتند.

  • منبع خبر : ایسنا