محمد جوادی از ترجمه و انتشار رمان «پرفروغ‌ها» به عنوان حجیم‌ترین رمان از جوان‌ترین نویسنده برنده جایزه بوکر خبر داد. به گزارش ستاره هنر، جوادی درباره نویسنده این کتاب گفت: اِلنور کاتِن نویسنده و فیلمنامه‌نویس نیوزیلندی متولد کاناداست. رمان «پرفروغ‌ها» دومین رمان این نویسنده است که در ۲۰۱۳ برنده جایزه بوکر شد. این کتاب دو […]

محمد جوادی از ترجمه و انتشار رمان «پرفروغ‌ها» به عنوان حجیم‌ترین رمان از جوان‌ترین نویسنده برنده جایزه بوکر خبر داد.

به گزارش ستاره هنر، جوادی درباره نویسنده این کتاب گفت: اِلنور کاتِن نویسنده و فیلمنامه‌نویس نیوزیلندی متولد کاناداست. رمان «پرفروغ‌ها» دومین رمان این نویسنده است که در ۲۰۱۳ برنده جایزه بوکر شد. این کتاب دو رکورد ویژه در جایزه بوکر را داراست: حجیم‌ترین رمان، و النور کاتن جوان‌ترین نویسنده برنده جایزه بوکر.

مترجم رمان «۲۶۶۶» در ادامه بیان کرد: رمان «پرفروغ‌ها» در همان سال برنده جایزه ادبی گاوِرنر جنرال کانادا نیز شد. پس از کسب این افتخارات، دانشگاه وِلینگتون دکترای افتخاری ادبیات را به کاتن اعطا کرد.

جوادی همچنین به این رمان به عنوان یکی از نمونه‌های روایت قرن نوزدهمی اشاره کرد که در آن، تمامی اجزا و عناصر داستان متناسب با آن قرن شکل گرفته‌اند اما با فرمی متفاوت.

او گفت: کاتن خطوط داستانی متعدد را استادانه در فضای رمان جاری می‌کند و تعلیق و کِشش را به شکلی جذاب و منحصر به فرد تا انتهای داستان پیش می‌برد.

مترجم رمان «کارآگاهان وحشی» درباره موضوع این رمان اظهار کرد: رمان در سال ۱۸۶۶، و در نیوزیلند می‌گذرد؛ دورانی که مردم «تب طلا» داشتند. حقوق‌دانی به نام مودی اتفاقی خود را در میان دوازده مرد مرموزی می‌بیند که مخفیانه دور هم جمع شده‌اند و درباره مجموعه‌ای از اتفاقات اسرارآمیز صحبت می‌کنند: مرد ثروتمند ناپدیدشده: زنی بدنام که اقدام به خودکشی کرده است، و مقادیر زیادی طلا در خانه مست بدشانس پیدا شده است. مودی به میانِ شبکه پیچیده‌ای از طالع‌ها و سرنوشت‌ها کشیده می‌شود که مانند آسمانِ شب زیبا و رازآلود و شگفت‌انگیز است.

جوادی در پایان گفت: «پرفروغ‌ها» خواننده را به قرن نوزدهم می‌برد و در جهانی پر از کشتی‌ها و دریانوردان، بانک‌ها و بانکداران، طالع‌های رازآمیز و طالع‌بینان، و تب طلا، که همه جا را فراگرفته، غرق می‌کند.

رمان «پرفروغ‌ها» در دو جلد و ۱۰۸۲ صفحه در نشر ثالث منتشر شده است.