قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد. به گزارش ستاره هنر به نقل از روابط‌عمومی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی […]

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

به گزارش ستاره هنر به نقل از روابط‌عمومی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، طی احکامی جداگانه، قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری را به عنوان اعضای هیات‌داوران بخش مسابقه نوجوان این رویداد نمایشی منصوب کرد.

قطب‌الدین صادقی نویسنده، کارگردان تئاتر، استاد دانشگاه و بازیگر سینما و تلویزیون است‌. وی دکتری هنرهای نمایشی از دانشگاه سوربن فرانسه دارد و از عمده فعالیت‌هایش می‌توان به تالیف ۵۰ نمایشنامه، کارگردانی ۵۲ نمایش، ترجمه ۱۸ کتاب و بازی در فیلم و سریال‌های مشهوری همچون «کیف انگلیسی»، «کلاه پهلوی» و «معمای شاه» اشاره کرد.

رضا فیاضی بازیگر، نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر کودک و نوجوان است. وی که از سال ۱۳۵۵ با بازی در سریال «گلباران» رضا بابک پای به عرصه بازیگری گذاشت، در نمایش‌ها و سریالهای تلویزیونی متعددی از جمله «قصه‌های تابه‌تا»، «دنیای شیرین»، «ورثه آقای نیکبخت»، «پسران عاقل»، «خودرو تهران ۱۱»، «نوعی دیگر»، «امین و مینا»، «کیمیا» و… را در کارنامه دارد.

حسن‌ دولت‌آبادی نویسنده و پژوهشگر شناخته‌شده تئاتر کودک و نوجوان به‌عنوان پرکارترین نویسنده این گونه تئاتر در ایران است که چاپ ۶۰ کتاب، ۶۰ مقاله، داوری جشنوارهای متعدد، تولید و اجرای نمایش های بسیار، کسب چندین جایزه در جشنواره‌های داخلی و خارجی و مدیریت در نهادهای هنری را در کارنامه دارد. مجموعه ۳۰ جلدی نمایشنامه‌های آسان که برنده جایزه کتاب هنر تالیفی شده حاصل یازده سال تلاش این هنرمند در نگارش نمایشنامه‌های مدرسه است.

شهره سلطانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، سابقه نقش‌آفرینی در بیش از ۳۰ نمایش و بیش از ۵۰ فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه هنری خود دارد. وی همچنین داوری جشنواره‌های متعدد تئاتری را نیز برعهده داشته است.

آزاده انصاری از کارگردانان و عروسک گردانان باسابقه تئاتر است که فعالیت خود را از سال ۷۳ با نمایش «آدم تا آدم» آغاز کرد. «خوشبختی‌های کوچک سوسک‌شدن»، «ماه پیشونی»، «ماکاندو»، «کچل کفترباز» و … از جمله آثار وی در سال‌های اخیر در حوزه کودک و نوجوان است.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار میشود.