نشست نقدوبررسی رمان «خانه آفاق» نوشته سارا نظری برگزار می‌شود. به گزارش ستاره هنر، سیروس نفیسی دبیر جلسات «نقد چهارشنبه» گفت: نهم اسفندماه آخرین نشست از سری نشست‌های «نقد چهارشنبه» در سال جاری برگزار خواهد شد که به نقد و گفت‌وگو درباره رمان «خانه آفاق» نوشته سارا نظری اختصاص خواهد داشت. او افزود: این رمان […]

نشست نقدوبررسی رمان «خانه آفاق» نوشته سارا نظری برگزار می‌شود.

به گزارش ستاره هنر، سیروس نفیسی دبیر جلسات «نقد چهارشنبه» گفت: نهم اسفندماه آخرین نشست از سری نشست‌های «نقد چهارشنبه» در سال جاری برگزار خواهد شد که به نقد و گفت‌وگو درباره رمان «خانه آفاق» نوشته سارا نظری اختصاص خواهد داشت.

او افزود: این رمان که از سوی نشر برج در سال ۱۴۰۱ منتشر شده، درباره دختری جوان به ‌نام محبوبه است که در اواخر دوران پهلوی جذب مبارزه مسلحانه علیه رژیم می‌شود. با لو رفتن خانه تیمی‌شان و کشته‌شدن هم‌تیمی‌هایش، محبوبه به محله‌ای فقیر و توسری‌خورده در حاشیه شهر کرج و به خانه زنی به ‌نام آفاق پناه می.برد و در آنجا در مواجهه با زندگی واقعی مردمان طبقات پایین، نگاهش به زندگی و مبارزه و سازمانی که عضوش بوده، دگرگون می‌شود.

نفیسی ادامه داد: جلسات نقد چهارشنبه که از دوران همه‌گیری کرونا و پس از آن مدتی دچار فترت شده بود، اخیرا و به همت دوستداران ادبیات، به صورتی منظم‌تر برگزار می‌شود و در این جلسه نقد، که با حضور نویسنده اثر برگزار خواهد شد، علاوه بر پوریا فلاح و احمد هاشمی که منتقدین اصلی خواهند بود، جمعی دیگر از داستان‌نویسان و منتقدان نیز حضور خواهند داشت.

این نشست ادبی، چهارشنبه نهم اسفندماه از ساعت ۱۸ در مجموعه فرهنگی کاف کتاب ونک، واقع در خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان ونک، روبه‌روی خیابان دوازدهم گاندی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان ادبیات داستانی می‌توانند در آن حضور یابند.