فیلم «پریسیلا» ساخته سوفیا کاپولا درباره همسر الویس پریسلی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش اصلی جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۳ انتخاب ‌شد. به گزارش ستاره هنر به نقل از ورایتی، فیلم «پریسیلا» ساخته سوفیا کاپولا به عنوان یکی از فیلم‌های اصلی شصت و یکمین جشنواره فیلم نیویورک انتخاب شد. این درام زندگی‌نامه‌ای درباره همسر الویس […]

فیلم «پریسیلا» ساخته سوفیا کاپولا درباره همسر الویس پریسلی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش اصلی جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۳ انتخاب ‌شد.

به گزارش ستاره هنر به نقل از ورایتی، فیلم «پریسیلا» ساخته سوفیا کاپولا به عنوان یکی از فیلم‌های اصلی شصت و یکمین جشنواره فیلم نیویورک انتخاب شد.

این درام زندگی‌نامه‌ای درباره همسر الویس پریسلی ۶ اکتبر در تالار آلیس تالی در آمریکا نمایش داده می‌شود.

«پریسیلا» بر زندگی پریسیلا آن واگنر با بازی کیلی اسپانی (بازیگر «ماری از ایست‌تاون») و زندگی وی با الویس پریسلی با بازی جیکوب الوردی متمرکز است. این فیلم با اقتباس از کتاب خاطراتی که سال ۱۹۸۵ با عنوان «الویس و من» نوشته پریسیلا پریسلی و ساندرا هارمون منتشر شد، ساخته شده است. این کتاب مسیر سال‌های اولیه زندگی پریسیلا به عنوان یک نوجوان عضو ارتشی مستقر در آلمان غربی تا رسیدن او به گریسلند را که به خانه و زندانش بدل شد، روایت می‌کند.

کاپولا در بیانیه‌ای از این که با فیلم جدیدش به جشنواره فیلم نیویورک بازگشته و جنبه‌ای از زندگی یک چهره بزرگ آمریکایی را تصویر می‌کند، ابراز افتخار کرد.

فیلم قبلی کاپولا «روی صخره‌ها»، یک درام کمدی با بازی رشیدا جونز و بیل موری، سال ۲۰۲۰ در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمده بود.

این کارگردان که اولین بار در فیلم «پدرخوانده» پدرش فرانسیس فورد کاپولا در سال ۱۹۷۲ نقش آفرینی کرد، در نهایت خود کارگردانی در پیش گرفت و برنده اسکار فیلمنامه نویسی و نامزد کارگردانی و بهترین فیلم برای دومین فیلم بلند خود، کمدی رمانتیک «گمشده در ترجمه» در سال ۲۰۰۳ شد. کاپولا بعدها دومین زنی شد که جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن را برای اقتباس از «فریب خوردگان» دریافت کرد. از دیگر آثار او می‌توان به «ماری آنتوانت» و «حلقه بلینگ» اشاره کرد.

دنیس لیم مدیر هنری جشنواره فیلم نیویورک هم از «پریسیلا» به عنوان یک پیروزی و نقطه اوجی برای سوفیا کاپولا یاد کرد و او را فیلمسازی با استعدادی منحصر به فرد خواند که قادر است زندگی درونی شخصیت‌هایش را به طور ملموس روی پرده ببرد.

جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۳ از ۲۹ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر (۷ تا ۲۳ مهر) برگزار می‌شود و چنان که پیشتر اعلام شده بود، درام تاد هِیِنز با عنوان «می دسامبر» با بازی ناتالی پورتمن و جولین مور برای شب افتتاحیه آن انتخاب شده است.