رییس سازمان سینمایی در پیامی به مناسبت روز ملی سینما خطاب به اهالی سینما گفت: دغدغه‌های شما درباره مسائل معیشتی، اکران، نمایش و تولید فیلم‌ها را می‌دانم و از برخی مشکلاتی که همچنان وجود دارد، آزرده‌ام اما همچنان بر عهدی که با شما بسته‌ام، تاکید می کنم. به گزارش ستاره هنر به نقل از اداره […]

رییس سازمان سینمایی در پیامی به مناسبت روز ملی سینما خطاب به اهالی سینما گفت: دغدغه‌های شما درباره مسائل معیشتی، اکران، نمایش و تولید فیلم‌ها را می‌دانم و از برخی مشکلاتی که همچنان وجود دارد، آزرده‌ام اما همچنان بر عهدی که با شما بسته‌ام، تاکید می کنم.

به گزارش ستاره هنر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی متن کامل پیام محمد خزاعی به این شرح است:

«به نام خالق زیبایی‌ها
خانواده محترم سینمای ایران، روز ملی سینما بر شما مبارک باد.

امروز به بهانه روز ملی سینما، سینمای شریف ایران، سینمایی که سلامت، حرمت، اعتبار و آبرو دارد، کنار هم خواهیم بود و میراثی که در چهل سال اخیر، زیر این چتر بزرگ فراهم شده، قدر می‌نهیم.

سینمای ایران، در سال‌های دشوار و آزمون‌های سخت، همواره سربلند و پر افتخار، درخشیده است. آنچنان که امروز، ما را در سراسر جهان، با سینمای ایران و افتخارات آن می‌شناسند، نام‌ها و یادبودها در محافل مختلف و رویدادهای بین المللی طنین می‌اندازند و در منطقه، کشورهای همسایه، سینمای ایران را متر و معیار قرار می‌دهند. به مناسبت این روز همچنان بر عهدی که با شما بسته ام، تاکید می کنم.

به عنوان عضوی از خانواده بزرگ سینمای ایران، دغدغه‌های شما در باره مسائل معیشتی، اکران، نمایش و تولید فیلم‌ها را می‌دانم و از برخی مشکلاتی که همچنان وجود دارد، آزرده‌ام. در این دو سال کوشیده‌ام، بر بحران ها غلبه کنم، دست یاری به سوی خانواده سینما دراز کرده و از آنان برای حل مشکلات، همفکری خواسته‌ام. گام‌های بزرگی برداشته‌ایم، بر دوران رکود پس از کرونا، غلبه کرده‌ایم و چرخ تولید همچنان می‌چرخد. سینماسازی در استان‌ها و مناطق دور از شهرهای بزرگ ادامه دارد. نسل تازه‌ای از سینماگران وارد فضای سینمای داستانی شده و در سینمای مستند و کوتاه شاهد رونق و جهش تولید و برگزاری جشنواره‌ها، پاتوق‌ها و گعده‌هایی برای نمایش فیلم هستیم.

تمرکز سازمان سینمایی دولت سیزدهم بر مدار عدالت در گستره فرهنگی است، جوانان خارج از شهرهای بزرگ، که پیش از این کمتر به آن‌ها توجه می‌شد در کانون توجه قرار گرفته و با احیای سینمای استان‌ها، مسیر فیلمسازی‌شان را هموارتر کرده‌ایم.

ناگزیر باید بگویم که در این مسیر، سنگ‌اندازی‌ها، اگر چه حرکت ما را کندتر کرد اما متوقف نشده‌ایم و نمی‌شویم. سینمای ایران به جریان پویای تولید فیلم و اشتغال نیاز دارد نه خط تولید بیانیه‌سازی و انشانویسی.
محمد خزاعی /رییس سازمان سینمایی کشور»